اجرای سند تحول آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به اجرای سند تحول آموزش و پرورش، گفت : مهارت آموزی دانش آموزان کرمانشاهی مورد توجه قرار می‌گیرد.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در حاشیه بازدید از مدرسه هوشمند شهر کرمانشاه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه انجام گرفت گفت : این مدرسه یکی از مدارسی است که در زمینه کار، اشتغال، بازار و ایجاد فرهنگ اشتغال در استان کرمانشاه در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه مدارس دیگری مشابه مدرسه هوشمند با هدف آموزش محوری و آشنایی با فضای اشتغال هم اکنون در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند، افزود: هم اکنون در مدارس این استان اقداماتی برابر ساحت‌های شش گانه موجود در سند تحول بنیادین در حال انجام است که یکی از این ساحت‌ها ساحت زیستی ساعت کار و فناوری است که در مدارس دولتی نیز دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: دانش آموزان ما در حال حاضر با حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و کشوری در زمینه‌های اشتغال و فرهنگ کار موفقیت‌های خوبی کسب کرده و مدرسه هوشمند به عنوان نمونه خوب این حرکت به زودی به عنوان مدرسه پایلوت معرفی شود.

محمدی به لزوم تغییر در روند فرهنگ اشتغال در استان کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین شعار اساسی مبنی بر «هر دانش آموز یک مهارت» مورد توجه بوده و پیاده سازی آن مختص مدارس خاصی نیست بلکه تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی با هدف ایجاد فرهنگ اشتغال باید به این سمت حرکت کنند.

وی با تاکید بر مهارت آموزی به دانش آموزان در مدارس به عنوان یک امر ضروری در حوزه اشتغال استان، گفت: در این راستا تاکنون چندین جلسه تشکیل شده و حرکت خوبی در زمینه مهارت آموزی در مدارس استان در حال آغاز شدن است که پیرو این امر طی چند روز آینده آموزشگاه آزادی به شیوه نوین و مهارت آموزی راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: این آموزشگاه که به شیوه نوین و مهارت آموز برای نخستین بار در استان کرمانشاه که در کشور جزو آموزشگاه‌های کم نظیر است دانش آموزان را در کنار تدریس دروس کلی به سمت مهارت آموزی سوق می‌دهد و هدف از این اقدام جدایی دانش آموز از فضای صرفاً مطالعه کتب درسی و آشنایی و کشف مهارت و توانمندی‌ها است.

محمدی یادآوری کرد: اقدامات امروز آموزش و پرورش برای مهارت محور کردن دانش آموزان کمک به آینده استان و رفع معضل اشتغال در آینده و پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار