تامین ۲۲ هکتار زمین برای طرح جامع پسماند در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: ۲۲ هکتار زمین برای طرح جامع پسماند آماده شده و با قرارگاه خاتم‌الانبیاء تفاهم نامه مالی برای اجرای آن منعقد شده است.

محمود صفری با اشاره به اینکه برای اجرای طرح جامع پسماند شهر اردبیل با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا ۲۲ هکتار زمین از سوی اداره کل منابع طبیعی استان تأمین شده است، از انعقاد قرارداد شهرداری اردبیل با قرارگاه خاتم با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال خبر داد.

او با اشاره به احیای طرح مشارکتی دکوسنتر افزود: این طرح با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب پس از هفت سال با تغییر کاربری جدید خود از بازار مبل به پروژه تجاری - مسکونی با بررسی مجدد به تصویب رسید.

شهردار اردبیل ضمن اشاره به اینکه بازار آهن فروشان به خارج از شهر انتقال داده خواهد شد، اضافه کرد: بازار آهن فروشان به مکان جدیدی در سه‌راهی کورائیم در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار انتقال خواهد یافت.

صفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره اینکه پل بسیج بزرگترین طرح شهرداری اردبیل است، گفت: این پل در محل پل هوایی اردبیل با هدف تکمیل کمربندی اجرا شده و با افتتاح آن کمربندی اصلی به خیابان‌های اطراف شورابیل اتصال داده خواهد شد.

او اظهار کرد: مسیر گردشگری بالیخلو تا زرناس راه اندازی خواهد شد و اجرای این طرح به طول ۷ کیلومتر از ابتدای رودخانه بالیخلو تا زرناس با اعتباری ۷ هزار میلیارد ریال انجام خواهد شد.

شهردار اردبیل گفت: ساماندهی و بهسازی ۸ کیلومتر از شاخه اصلی رودخانه نوران چایی را که از سال‌های گذشته راکد مانده بود، در دستور کار خود داریم و در سال جاری با فعال‌سازی آن برای توسعه شهر در محلات کم برخوردار اقدام خواهد شد.

صفری در رابطه با کارخانه تولید پازل شهرداری اردبیل تصریح کرد: تولید پازل بعد از شش سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشته و در سال جاری با شروع فعالیت این کارخانه تاکنون ۱۰ هزار مترمربع پازل تولید و بیش از ۱۰ میلیارد ریال در هزینه‌های شهرداری در خرید پازل صرفه‌جویی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.