دستگاه قضا مانع سرمایه‌گذاری نیست

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضا مانعی در سر راه سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال و تولید در استان اردبیل نیست.

یوسف خدادادی گفت: تنها راه برون رفت استان اردبیل از بن‌بست اقتصادی حمایت از تولید و اشتغال و تقویت و پشتیبانی از فعالیت‌های مشروع و قانونی در این حوزه است تا پیشرفت همه‌جانبه استان اردبیل رقم بخورد.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: با برگزاری منظم جلسه کمیته حمایت قضایی در استان اردبیل، تلاش بر این است تا به صورت مستمر مشکلات و نارسایی‌های سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برطرف شده و حمایت همه‌جانبه را از فعالان حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری شاهد باشیم.

به گفته او، در این جلسه با همکاری اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی، پرونده هشت واحد تولیدی دارای مشکلات و موانع صدور مجوز و یا تأمین زمین و همچنین نارسایی در بهبود فضای کسب و کار مطرح و با حضور مسئولان این موانع و مشکلات رفع شد.

خدادادی افزود: دستگاه قضا نه تنها از سرمایه‌گذاری‌های قانونی و مشروع حمایت می‌کند بلکه تلاش مؤثری را انجام می‌دهد تا موانع و مشکلات دستگاه‌های دولتی و یا مجموعه سازمانی و شهرداری‌ها در مسیر توانمندی این واحدها برطرف شود.

او در ادامه گفت: با راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران تسهیل شده و مبنای اصلی نیز در رونق‌بخشی به کسب و کار و بهبود فضای مناسب در این بخش رجوع به درگاه ملی است که مجوزها در کمتر از 48 ساعت برای فعالان این حوزه صادر می‌شود.

خدادادی افزود: هیچ دستگاه استانی حق نقض قوانین و مقررات ملی و ثبت شده در این درگاه را ندارد و باید بر اساس اطلاعات بارگذاری شده در این درگاه، صدور مجوزهای استانی برای فعالان تولیدی و اقتصادی فراهم آید.

رئیس کمیته حمایت قضایی استان اردبیل از امور اراضی، شهرداری و بانک‌های عامل خواست تا بیشترین همکاری را با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام دهند تا متولیان این بخش در دریافت تسهیلات و منابع بانکی و یا کسب پروانه و صدور سایر مجوزها با موانعی روبه‌رو نشوند.

او در ادامه اظهار کرد: تمام تلاش مدیران و مسئولان استانی بر این است تا واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل نیز به چرخه فعالیت بازگشته و امکان توانمندسازی این مجموعه‌ها فراهم آید.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.