اجرای سه خوشه صنعتی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اجرای موفق سه خوشه صنعتی فرش دستبافت، پلاستیک و لبنیات در این استان خبر داد.

هاشم علایی گفت: فرآیند مطالعه و امکان‌سنجی توسعه سه خوشه صنعتی دیگر شامل صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی انجام شده که به زودی این خوشه‌های صنعتی، کار خود را در استان اردبیل آغاز خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و می گوید: بر اساس این تفاهم‌نامه یک هزار نفر از اعضای فعال خوشه صنعتی فرش دستبافت استان اردبیل توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و با حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی آموزش خواهند دید.

به گفته او، با تشکیل خوشه‌های صنعتی که یکی از برنامه‌های مهم و راهبردی این شرکت در راستای حمایت از تولید و اشتغال است زمینه‌های همکاری اعضای خوشه که دارای تولید و محصولات مشابه هم هستند تقویت و شبکه‌سازی می‌شود.

علایی نمونه بارز این حمایت‌ها را برگزاری دوره‌های آموزشی، تورهای صنعتی و حمایت از حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: این برنامه‌ها در قالب بسته‌های حمایتی و به‌صورت رایگان در اختیار صنعتگران و کارآفرینان گذاشته می‌شود تا زمینه‌های ارتقای تولید، اشتغال، بهره وری و صادرات محصولات تولیدی آنها فراهم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.