اجرای طرح توسعه سه خوشه صنعتی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: طرح توسعه سه خوشه صنعتی استان به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم خوشه‌های کسب و کار در توسعه صنعت و افزایش صادرات گفت: از ۲ سال گذشته مطالعات امکان سنجی ۱۲ خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل آغاز شد که با توجه به گسترش فعالیت و نیازسنجی های انجام شده سه خوشه صنعتی صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت.

او ادامه داد:به منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی تاکنون توسعه سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اردبیل به مرحله اجرا درآمده و طرح توسعه خوشه‌های جدید مذکور هم در دستور کار قرار گرفته است.

اهلی با بیان اینکه طرح توسعه خوشه‌های صنعتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان محسوب می‌شود گفت: برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار با بهره‌مندی از تجربه کشورهای توسعه یافته در کشور پایه‌ریزی شده و تاکنون نیز دستاوردهای موفقی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل هدف از اجرای خوشه‌های کسب و کار را تقویت ارتباط، شبکه‌سازی و همکاری اعضای خوشه با یکدیگر ذکرکرد و ادامه داد: اجرای این خوشه‌های صنعتی باعث بهره مندی هرچه بیشتر صنایع از خدمات شده و حمایت از شکل‌گیری و توسعه ارائه دهندگان خدمات این کسب و کارها را تسهیل خواهد کرد.

اهلی گفت: در کنار حمایت از اجرای خوشه‌های صنعتی ، تقویت و افزایش تولید و بهره وری واحدهای تولیدی و صنعتی مد نظر قرار گرفته تا ضمن جهش تولید شاهد اشتغال زایی فراوان در استان باشیم.

او نمونه این حمایت ها را برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی و همچنین حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این حمایت‌ها منجر به افزایش تولید و توسعه صنعت استان شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.