خوشه‌های صنعتی نقش محوری در توسعه صنعت استان اردبیل دارند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: خوشه‌های صنعتی نقش محوری و اساسی در افزایش تولید و هم افزایی واحد‌های صنعتی دارند.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: خوشه‌های صنعتی نقش محوری و اساسی در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشور‌های توسعه یافته ایفا می‌کنند که بر این اساس اجرای خوشه‌های صنعتی به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

او اجرای خوشه‌های کسب و کار را یکی از الگو‌های موفق سازماندهی صنایع کوچک برشمرد و افزود: خوشه‌های صنعتی کاستی‌های موجود در صنایع کوچک را مرتفع نموده و مزیت‌های مختلف آن را تقویت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه اجرای خوشه‌های صنعتی با مشارکت و همکاری واحد‌های تولیدی، دولت و دانشگاه شکل می‌گیرد ادامه داد: خوشه‌های کسب و کار مجموعه‌ای از بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در یک رشته هستند که با هدف تقویت ارتباط، شبکه سازی و همکاری اعضای خوشه با یکدیگر در مناطق مختلف جغرافیایی شکل می‌گیرند.

اهلی ابراز داشت: در راستای اجرای توسعه خوشه‌های کسب و کار و به منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان در حال اجرا بوده و مطالعات و امکان سنجی انجام ۱۲ خوشه صنعتی دیگر نیز در دست اقدام و مطالعه می‌باشد.

او این خوشه‌های صنعتی را صنایع چوب و مبلمان، توریسم، صنایع فلزی، صنایع شیرآلات بهداشتی، فنی و مهندسی ساختمان، صنایع پوشاک، آب معدنی، انواع نخ، عسل، طیور، سنگ‌های قیمتی و سنگ‌های معدنی برشمرد و افزود: با شناسایی و امکان سنجی این خوشه‌های صنعتی، فعالیت این بنگاه‌های اقتصادی در کنار هم تجمیع و هماهنگ شده و این امر باعث بهره مندی هر چه بیشتر صنایع از خدمات یکدیگر خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار