صهیونیست‌های معترض به طرح نتانیاهو یک بزرگراه را مسدود کردند

معترضان به طرح جنجال‌برانگیز اصلاحات قضایی نتانیاهو، یک بزرگراه را در تل‌آویو مسدود کرده و مقابل خانه برخی وزرا تجمع کردند.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند معترضان به طرح اصلاحات قضایی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امشب مجدداً دست به تظاهرات زده و بزرگراه «ایالون» در تل‌آویو را مسدود کردند.

به گزارش جروزالم پست، صهیونیست‌های معترض همچنین مقابل خانه برخی اعضای پارلمان و وزرای دولت تجمع کرده‌اند.

گفته می‌شود تظاهرات مقابل منزل «یاریو لوین» وزیر دادگستری، «گیلا گاملیل» وزیر اطلاعات، «آوی دیچتر» وزیر کشاورزی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «یولی ادلشتاین» رئیس کمیته دفاع و امور خارجه، «امیر اوهانا» رئیس کنست و «دنی دانون» عضو حزب لیکود برگزار شده است.

ادامه روند تصویب قانون جنجال‌برانگیز اصلاحات قضایی در کنست هفته‌ها اعتراضات را درپی داشته است. بنیامین نتانیاهو و متحدانش این لایحه را «اصلاحات» می‌نامند و اصرار دارند که برای ایجاد توازن مجدد قدرت بین دادگاه، قانونگذاران و کابینه لازم است.

مخالفان این طرح را «کودتا» می‌خوانند و می‌گویند که به دنبال محدود کردن اختیارات دیوان عالی است و با حذف مهم‌ترین کنترل‌ها بر اقدامات کابینه، سبب ایجاد یک دیکتاتوری خواهد شد. منتقدان می‌گویند نتانیاهو تاحدودی برای محافظت از خود در برابر محاکمه این لایحه را پیشنهاد داده است چراکه وی با اتهاماتی از قبیل کلاهبرداری و رشوه مواجه است.

درپی اعتراضات شدید، نتانیاهو اوایل سال جاری مجبور شد روند قانونگذاری را متوقف کند، اما در اوایل ماه جاری آن را ازسرگرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ایران و نیروهای مقاومت چرا وورد نمیکنن در این اعتراضات اسراییل

میشه خیلی از معترضان و تحریک کرد و خرید یعنی اینقدر فرهنگ این صیهونیسم ها بالا هس نمیشه اعتراض شون و ب اغتشاش و اشوب تبدیل کرد؟؟
آخرین اخبار