رسانه پیش نیاز توسعه و امنیت

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (س) گفت: امنیت و توسعه مولفه‌های لازم برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر در شمال غرب کشور است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدا الشهدا (س) شامگاه سه شنبه در آیین پاسداشت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد شهدای رسانه گفت: امنیت و توسعه مولفه‌های لازم برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر در شمال غرب کشور است و اهالی رسانه می‌توانند به تحقق بیش از پیش این دو مهم کمک کنند.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان  افزود: شمال‌غرب کشور نیازمند به توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها بوده، ولی مسایل عمران و آبادانی در آن دارای اولویت است.

وی با اشاره به اینکه با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه به دنبال حفظ امنیت در شمال غرب کشور هستیم ادامه داد: انتظار داریم برای آبادانی این خطه رسانه یاریگر مسوولان قرارگاه باشد تا بتوانیم افکار مسوولان کشورمان را به این سمت که به توسعه و پیشرفت این خطه توجه کرده و امنیت تثبیت شود متقاعد و معطوف کنیم.

وی تاکید کرد: مسایل فرهنگی و اجتماعی مسایل بعدی است و در این حوزه احساس می‌شود که نیاز داریم در شمال غرب کشور سرمایه گذاری بیشتری شود و اصحاب رسانه در خط مقدم این کار هستند و تاثیر گذارند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدا الشهداء (س) گفت: لازمه این موضوع افزایش تعامل ما با رسانه است و انتظار می‌رود کمک شود و مشاوره‌های خود را از این مجموعه دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه نگاه انقلابی و جهادی به مسایل از رسالت‌های خبرنگاری است افزود: شجاعت، صراحت و صداقت خوب است، ولی دلسوز نظام و انقلاب بودن لازم است و با این نگاه باید حرکت کرد و به سمت مسایلی رفت که ضرورت بیشتری برای نظام و انقلاب دارد.

خبرنگار انقلابی، چشم تیزبین جامعه است

مسوول نمایندگی، ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدا الشهدا (س) نیز در این آیین گفت: موقعیت شناسی و درک اینکه چه مطلبی در چه زمانی مخابره شود از ویژگی‌های مهم یک خبرنگار انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی افزود: توجه به اصالت خبر و منافع ملی و استراتژیک جمهوری اسلامی نکته بعدی است که نیاز به توجه خبرنگاران دارد.

وی با بیان اینکه صداقت در انتشار خبر نکته سوم است، اظهار کرد: بزرگترین خبرنگار تراژدی کربلا حضرت زینب (س) است که بدون کم و کاست حادثه کربلا را مخابره کردند.

مسوول نمایندگی، ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدا الشهدا (س) با بیان اینکه خبرنگار انقلابی باید چشم تیزبین جامعه و به دنبال درد‌ها و مشکلات مردم باشد ادامه داد: خبرنگار با بصیرت انقلابی باید برای مسایل راهبرد بدهد، و منعکس کننده خدمات نظام و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: اغلب اوقات می‌بینیم دشمن عرصه را از ما گرفته و خبر‌های دروغ و غیر واقعی را به خورد جوانان ما می‌دهد و در این شرایط یک خبرنگار انقلابی لازم است به رغم جنگ روانی دشمن و مشکلات و کمبودها، این نوع خبر‌ها را تشخیص دهد.

حجت الاسلام جلیلی اضافه کرد: خبرنگار باید این واقعیت‌ها را منعکس کند و به نسل جوان تحویل دهد و بر حل مشکلات مردم سماجت کند و پیگیر رفع نارسایی‌ها و کمبود‌های جامعه باشد.

در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.