تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شد

استاندار خوزستان گفت: تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی که برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده موجب شکسته شدن انحصار و روابط رانتی ناسالم در بخش صنایع می‌شود.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان گفت: شرکتهای دانش بنیان جزو قشر جوان نخبه ما هستند و باید مورد حمایت مدیران دولتی قرار گرفته و زمینه فعالیت آنها در صنایع بزرگ فراهم شود.

او می‌گوید: همچنانکه این قشر در عرصه‌های گوناگون حلقه واسه و گروه میانجی در جامعه هستند مدیران بخش صنعت نیز رابط این جوانان نخبه با دولت باشند.

به گفته حسینی محراب با توجه به وجود صنایع بزرگ، متوسط و پایین دستی در استان در بخش‌های مختلف شرکت های دانش بنیان این پتانسیل را دارند که در پیشبرد امور بخش صنعت مشارکت داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: شرکت هایی که مشمول پرداخت مالیات هستند مانند پتروشیمی ها، شرکت های کشتیرانی و … طبعا تمایل دارند از تکنولوژی های نوین و نیروهای جوان استفاده نمایند و در قبال آن از مزایا و تسهیلات مالیاتی بهره‌مند شوند و به این منظور از شرکت های دانش بنیان استقبال خواهند داشت.

او گفت: نه تنها در خوزستان بلکه در سایر استان های صنعتی یک جریان قوی انحصارگرا در همه صنایع وجود دارد که با نقش آفرینی در مواردی همچون خرید محصولات از خارج یا از شرکت های خاص، روابط رانتی ناسالم میان مدیران و بازنشستگان صنایع، جلوی رشد و توسعه را میگیرند.

او می‌گوید: امیدواریم با مشوق ها و تسهیلاتی که در قوانین پیش بینی شده است هم وابستگی ما به خارج کاهش یابد هم بستر فعالیت جوانان نخبه فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.