رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی هشت هزار شغل ایجاد کرده‌اند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این استان با اشتغال مستقیم هشت هزار شغل در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند.

دکتر مسعود میرزائی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:در سال گذشته ۴۷۰ شرکت فناور به مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزوده شد و تعداد شرکت‌های خلاق استان نیز به ۸۴ مورد رسید.

وی افزود: در این مدت حدود ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در خراسان رضوی درخواست خود را برای حضور در این مجموعه ثبت کرده‌اند، اما متاسفانه فضای کافی برای استقرار آن‌ها در پارک علم و فناوری در دسترس نیست.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به خدمات صورت گرفته در ۲۰ سال گذشته تصریح کرد: گسترش فضا یکی از نیاز‌های امروز برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان است.

میرزائی بیان کرد: بر اساس دستور رییس جمهوری، مقرر شد کارخانه خانه‌سازی مشهد که وسعتی افزون بر ۲ برابر فضای کنونی پارک علم و فناوری استان را دارد، به این مجموعه واگذار شود، ولی اجرای این دستور با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه کارخانه خانه‌سازی زیرساخت لازم برای گسترش شرکت‌های دانش بنیان را در اختیار دارد، تصریح کرد: واگذاری این کارخانه با وسعت ۸۰ هکتار به مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی، می‌تواند در گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بسیار مؤثر باشد که علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته تا این لحظه محقق نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.