۱۰ کشته بر اثر بارش شدید باران در شمال چین

۱۰ نفر بر اثر بارش باران در شمال چین کشته و ۱۸ نفر مفقود شدند.

مقامات شهری چین روز شنبه اعلام کردند که بارندگی‌های شدید در شهر بائودینگ در استان هوبی در شمال چین در نزدیکی پکن ۱۰ کشته و ۱۸ مفقود بر جای گذاشته است.

به گزارش اسپوتنیک، ۱۱۰۶۹۰۰ نفر در منطقه فاجعه گیر افتاده، ۶۲۷۰۰۰ نفر به سرعت از مناطق خطرناک تخلیه شده اند، ۱۰ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر مفقود شده اند.

این شهر میانگین بارندگی ۳۵۳.۱ میلی متر (۱۳.۹ اینچ) را ثبت کرده است که حداکثر بارندگی روزانه به ۴۱۹.۷ میلی متر رسیده است. این باران‌ها در مجموع ۷۹۰۰۰ هکتار (۱۹۵۰۰۰ هکتار) محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داد، بیش از ۴۴۰۰ ساختمان را تخریب کرد، ۲۸۴ پل و بیش از ۵۵۰ کیلومتر (۳۴۱.۷ مایل) جاده‌های روستایی را آسیب زد یا تخریب کرد و خسارت اقتصادی مستقیمی معادل ۱۶.۹ میلیارد یوان ( ۲.۳۷ میلیارد دلار) به بار آورد. 

طوفان دوکسوری که پیش از این فیلیپین را درنوردیده بود باعث این بارش شد. روزنامه پکن دیلی به نقل از اداره پیشگیری از سیل پکن گزارش داد که تعداد قربانیان بارندگی شدید روز جمعه در پکن به ۱۱ نفر رسیده و ۲۷ نفر دیگر مفقود شده اند.

همچنین در مجموع ۴۴ هزار و ۶۷۳ نفر در ۱۳ منطقه پایتخت تحت تاثیر بارندگی شدید قرار گرفتند. حدود ۱۲۷۰۰۰ نفر از مناطق خطرناک پکن تخلیه شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار