تشکیل پرونده تعزیراتی برای بنگاه‌های مختلف

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شوش گفت: برای هفت بنگاه املاک متخلف در شوش در بازرسی‌های انجام شده پرونده تعزیراتی تشکیل شد و این روند ادامه دارد.

محمد بهمن گفت: عملکرد مشاوران املاک شهرستان شوش به صورت سرزده توسط بازرسان ویژه این اداره مورد بررسی قرار گرفت و برای متخلفان پرونده تشکیل شد.

او می‌گوید: رعایت نکردن نرخ‌نامه مصوب مهمترین تخلف بنگاه‌های معاملات املاک در این شهرستان است و برخی از مشاوران املاک با قیمت‌گذاری‌های واهی، به دنبال کسب سود بیشتر و جلب نظر مالکان هستند.

رییس اداره صمت شوش گفت: مشاوران املاک متخلف در دامن زدن به افزایش بی‌رویه قیمت در بازار مسکن نقش موثر دارند که برخورد با این متخلفان به صورت اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

او با تاکید بر لزوم شناسایی بنگاه‌های املاک بدوم مجوز کسب در شوش ادامه داد: بنگاه‌های املاک بدون مجوز پس از اخطار پلمپ می‌شوند.

به گفته او فعالیت واحد‌های مشاوره املاک در ساماندهی بازار مسکن اهمیت بسیار زیادی دارد به همین دلیلی نظارت بر فعالیت این بنگاه‌ها با جدیت در حال انجام است.

مرحله دوم طرح ساماندهی مشاوران املاک از هشتم مردادماه جاری در سراسر کشور آغاز شده است. دولت با اجرای طرح شناسایی دفاتر غیرمجاز مشاوران املاک به دنبال ساماندهی بازار مسکن است.

به گفته سیدجواد سادات فیرزنی، مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیرکارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات حدود ۱۸۰ هزار بنگاه املاک در کشور وجود دارد که با اجرای مرحله اول طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک، یک هزار و ۴۱ بنگاه املاک غیرمجاز طی ۲ ماه اخیر در کشور شناسایی و پلمب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار