دعوت استرالیا از وزیر خارجه چین برای سفر به این کشور

سفارت استرالیا در پکن از وزیر خارجه چین به طور رسمی دعوت کرد به کانبرا سفر کند.

ظهور چین به عنوان یک بازیگر اصلی در نظام بین الملل باعث به خطر افتادن هژمونی آمریکا شده است. همکاری با کشور‌های شرق آسیا و اقیانوسیه به منظور مهار پکن یکی از سیاست‌های واشنگتن برای ایجاد موازنه در برابر چین محسوب می‌شود. استرالیا یکی از این کشورهاست که طی توافق آکوس (AUKUS) به دنبال گسترش مناسبات نظامی با آمریکا و انگلیس و خرید زیردریایی‌های هسته‌ای از غرب است، اقدامی که به مذاق پکن خوش نمی‌آید. با این حال، کانبرا به دنبال آرام ساختن تنش‌های پیش آمده میان دو کشور است. 

به گزارش تله تریدر، سفارت استرالیا در پکن در راستای سیاست کاهش تنش امروز (چهارشنبه) اقدام به ارسال دعوتنامه برای وانگ یی، وزیر خارجه چین به منظور سفر به کانبرا کرد. 

این دعوتنامه پس از آن صادر می‌شود که پیش‌تر استرالیا اقدام به ارسال دعوتنامه برای چین گانگ، وزیر خارجه پیشین این کشور کرد، اما بیش از یک ماه است که از وضعیت وی خبری در دست نیست و کانبرا امروز مجددا دعوتنامه‌ای را برای وزیر خارجه جدید چین ارسال نمود. 

هنوز تاریخ دقیق سفر وانگ یی به کانبرا مشخص نشده است، اما طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله همکاری‌های اقتصادی دو کشور و نیز تنش‌های امنیتی در شرق آسیا یکی از محور‌های اصلی دیدار مقامات ارشد دو کشور خواهد بود. 

چین گانگ قرار بود در ماه ژوئیه به استرالیا سفر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار