رزمایش مشترک چین و امارات برای اولین بار

وزارت دفاع چین اعلام کرد نیرو‌های هوایی این کشور و امارات ماه آینده برای اولین بار با هم رزمایش نظامی برگزار خواهند کرد.

وزارت دفاع چین در بیانیه کوتاهی اعلام کرد قصد دارد ماه آینده در منطقه خود مختار «سین کیانگ اویغور» در شمالی غربی چین با همراهی نیروی هوایی امارات رزمایش نظامی انجام دهد.

به گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست، در بیانیه وزارت دفاع آمده است: «این اولین رزمایش ترکیبی نیروی هوایی بین چین و امارات است و هدف از آن تعمیق تبادلات و همکاری عملگرایانه بین دو ارتش و ارتقای درک و اعتماد متقابل است.»

با این حال در این بیانیه به تعداد نیرو‌های اماراتی، مدت یا دامنه رزمایش اشاره‌ای نشده است.

استان سین کیانگ قبلاً هم میزبان رزمایش نظامی ترکیبی بوده است. در سال ۲۰۱۶، نیرو‌های پیاده نظام چین و سایر اعضای بلوک سازمان همکاری شانگهای در منطقه کوهستانی «کورلا» در سین کیانگ آموزش دیدند.

گفتنی است، چین پس از همه‌گیری کرونا، بر ایجاد روابط اقتصادی و نظامی نزدیکتر با کشور‌های غرب آسیا مانند امارات متمرکز شده است.

در اولین اجلاس سران چین و کشور‌های عربی که دسامبر سال گذشته برگزار شد، اعضای اتحادیه عرب به همراه چین توافق کردند که همکاری بیشتری بین نظامیان در زمینه حفظ صلح بین المللی، امنیت دریایی، رزمایش ترکیبی و آموزش نظامی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
امارات با پول شریک می خرد
وچین هم هم نفوذ خود را گسترش می دهد
وهم راه دوشیدن را بلد شده
واین ایران است که اگر امارات زیادی بخواهد
اذیت کند،کشورش از سوی ایران
به زیر آب خواهد رفت.
آخرین اخبار