مقام فرانسوی، راهبرد «جدایی از پکن» را رد کرد

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد که جدایی این کشور از بازار چین غیرممکن است.

«برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه، گفت که پاریس خواهان دسترسی بهتر به بازار چین و بهبود روابط تجاری است، و به دلیل نگرانی‌های امنیتی، درخواست‌ها برای «جدایی» از پکن را رد کرد.

به گزارش آرتی، لومر پس از مذاکرات با «هه لیفنگ» معاون نخست‌وزیر در کنفرانس خبری خود در پکن به خبرنگاران گفت: «ما کاملاً با ایده جداسازی مخالفیم. جدایی یک توهم است. هیچ امکانی برای ایجاد جدایی بین اقتصاد آمریکا، اروپا و چین وجود ندارد. پاریس مایل نیست در مسیر رسیدن به بازار بزرگ چین با برخی موانع قانونی یا دیگر موانع روبه‌رو شود.»

همچنین معاون نخست‌وزیر فرانسه ابراز امیدواری کرد که فرانسه لحن همکاری دوستانه بین چین و اتحادیه اروپا را تثبیت کند. مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا بارها پکن را به اجبار اقتصادی و اقدامات تشدیدکننده در اقیانوس هند و اقیانوس آرام متهم کرده‌اند. دولت چین گفته است که واشنگتن و متحدانش مقررات تجاری را به منظور پیشبرد سیاست‌های ضد چینی مورد استفاده قرار داده‌اند.

مقامات غربی هم به تازگی با هدف کاهش وابستگی اقتصادی به چین، به جای «جداسازی» از «ریسک زدایی و تنوع بخشیدن» استفاده می‌کنند. این رویکرد در بیانیه مشترک گروه 7 در جریان نشست سران آن در ژاپن در ماه مه تصویب شد، این بیانیه پکن را به تلاش برای «تحریف اقتصاد جهانی» متهم کرد. پکن این اتهامات را رد کرد و گفت که غرب در «ذهنیت جنگ سرد» گیر کرده است و در صحنه جهانی به چین تهمت می‌زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
تمام چیزایی که گفتی اراجیفه ... چینی ها به خوبی میدونن که شماها دستتون با امریکا تو ی کاسه است !!!

همونطور که علیه روسیه جنگ افروزی میکنید علیه چین هم جنگ افروزی خواهید کرد !!!

حرف و امضای شما غربیها تو دنیا دیگه هیچ اعتباری نداره برای همینه که دنیا مسیر چند قطبی و حذف دلار رو در پیش گرفته !!!
آخرین اخبار