تکمیل بخش الحاقی بیمارستان قدس قزوین/بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی کودکان احداث می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بخش الحاقی بیمارستان قدس تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در برنامه رهگشا شبکه قزوین گفت: عملیات اجرایی پروژه توسعه و بهسازی اورژانس، توسعه و ساخت آزمایشگاه، توسعه بخش تکامل اطفال و افزایش بخش تحت نظر مرکز آموزشی و درمانی قدس تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

دیدبان افزود: ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی کودکان هم با مشارکت اوقاف به زودی در استان آغاز می‌شود.

وی گفت: قدمت بیمارستان‌ها از ۵۰ تا ۱۰۰ سال است و بیمارستان ۲۲ بهمن بالغ بر صد سال قدمت دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های مجموعه بهداشت و درمان استان افزود: بیش از ۸۰ پروژه عمرانی در حوزه سلامت تعریف شده که ۶ بیمارستان در دست ساخت است.

دیدبان در ادامه از تکمیل اسکلت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تا آبان ماه خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری استاندار و نمایندگان مجلس طرح‌های حوزه درمان استان پیشرفت‌های خوبی دارند.

وی با بیان اینکه به زودی ۲ بیمارستان به طور کامل به بهره برداری خواهند رسید، گفت: بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی به عنوان یکی از بهترین و شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی استان شناخته شده و با تجهیزات به روز به ۲۰۰ تخت توسعه خواهد یافت و در کنار آن بیمارستان ۲ اعصاب و روان نیز در حال آماده سازی است.

دیدبان با اشاره به بیمارستان آبیک هم گفت: آبیک از نظر بهداشت و درمان جزء محرومترین مناطق و شهر‌های استان محسوب می‌شود و بیمارستان ۳۲ تختخوابی آن فضای محدودی برای مردم این منطقه است.

وی افزود: اقدامات عمرانی برای توسعه این بیمارستان با همت خیران سلامت و تامین منابع آن انجام شده و در مرحله خاک برداری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: غیر از بیمارستان ولایت مالکیت مابقی بیمارستان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی نیست.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی به اقدامات حوزه آموزش اشاره‌ای کرد و عنوان کرد: ۳ دانشکده داروسازی، دانشکده فناوری نوین و طب ایرانی در استان ایجاد خواهد شد و موافقت‌های لازم در این زمینه دریافت شده است.

به گفته دیدبان، در زمینه جذب دانشجویان خارجی هم مجوز صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در دور افتاده‌ترین نقاط استان مراکزی از قبیل مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت در دست احداث است.

این مقام مسئول حوزه بهداشت و درمان استان در ادامه با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی و بد‌های های تامین اجتماعی به بخش درمان اظهار داشت:برای رفع این مشکل وعده‌هایی داده شده است.

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پاسخ به نبود کارت خوان در مطب پزشکان و پرداخت نقدی حق ویزیت افزود: این مورد جزء خط قرمز‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است و به عنوان فرار مالیاتی با آن برخورد می‌شود.

وی گفت: ویزیت خصوصی بیماران و تعیین وقت ویزیت خصوصی برای بیمار از سوی پزشک در بیمارستان‌ها از دیگر تخلفات پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به مشکل نبود درمانگاه در منطقه طارم گفت: به علت پرداخت پایین و دیرهنگام مطالبات هیچ پزشکی تمایلی برای همکاری در بخش‌های دولتی را ندارد و در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار