ثبت بیش از ۱۴ هزار موقوفه و بیش از ۴۵ هزار رقبه در یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت قریب به ۱۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه با بیش از ۴۵ هزار و ۴۰۰ رقبه در استان خبر داد.

حجت الاسلام صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نشست مشترک با استاندار یزد با اشاره به ثبت قریب به ۱۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه با بیش از ۴۵ هزار و ۴۰۰ رقبه در استان  گفت: بخش اعظم این موقوفات توسط اداره کل اوقاف و بخش از آن توسط متولی مدیریت می‌شود.

او به برخی موضوعات مورد تاکید استاندار یزد اشاره کرد و گفت: احیا و شناسایی موقوفات و بهره وری بهینه در جهت اجرای نیات واقفین خیراندیش به طور ویژه پیگیری خواهد شد.
 
حجت الاسلام صادقی  با اشاره به لزوم توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اظهارداشت: یکی از اقدامات مورد پیگیری در این زمینه، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان‌ها خواهد بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه به املاک وقفی موجود در زمینه کمک به طلاب و حوزه‌های علمیه اشاره و تصریح کرد: با توجه به وقفیات این حوزه، همکاری ویژه‌ای با حوزه‌های علمیه خواهد شد.
 
حجت الاسلام صادقی  با اشاره به مطالبات اوقاف از دستگاه‌های دولتی، گفت: با تدبیر استاندار در زمینه تشکیل شورای وقف در استان، دغدغه‌ها و مطالبات موجود بررسی و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

فاطمی استاندار یزد با اشاره به گزارش عملکرد مجموعه اوقاف و امور خیریه استان در سال‌های اخیر، گفت: مدیریت مطلوب مباحث مرتبط با مأموریت‌های این مجموعه علی رغم چالش‌ها و محدودیت‌های متعدد، شایسته تقدیر است.
 
او در ادامه وقف را سنت حسنه و ماندگار خواند و افزود: باید نگاهی ویژه نسبت به مسأله وقف و نیت وقف کننده باشد و موارد بر اساس چارچوب موازین شرعی مدیریت شود.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر رفع موانع سرمایه گذاری در موقوفات، خاطرنشان کرد: تدوین مشوق‌های سرمایه گذاری در این حوزه، در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار یزد همچنین بر نقش آفرینی بیش از پیش مجموعه اوقاف و امور خیریه استان در زمینه تقویت فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار