ایجاد ۱۸ هزار شغل و رسیدن به رشد اقتصادِ هشت درصدی در استان یزد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: ۱۱۸ همت منابع تامین مالی برای تحقق این شعار در استان پیش‌بینی شده است.

مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد سهام استان، در تشریح برنامه عملیاتی تحقق شعار سال استان، گفت: ۱۱۸ همت منابع تامین مالی برای تحقق این شعار در استان پیش‌بینی شده و قرار است در طی عملیاتی شدن این برنامه ۱۵۲ طرح و پروژه ملی و استانی افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی در این نشست با اشاره به اقدام کم نظیر و مثال‌زدنی دولت سیزدهم در ابلاغ برنامه عملیاتی شعار سال ۱۴۰۳، گفت: دولت پس از انتخاب شعار سال با همت والای خود و در کمترین زمان ممکن برنامه بسیار منسجم و دقیقی را برای تحقق آن آماده و ابلاغ کرد که نظیر آن را در سال‌های گذشته بدین صورت نداشته‎ایم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد افزود: این برنامه با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور و طی جلسات فشرده دولت با اعضای خود آماده در هیئت وزیران به تصویب رسید که پس از ابلاغ آن استان‌ها باید برش استانی را طراحی و به کشور ارسال کرد.

دهقانی‌زاده بیان داشت: در همین راستا پیش‌نویس برش استانی این برنامه از سوی یزد در کشور مورد اقبال قرار گرفت و به عنوان الگوی کشوری پذیرفته شد که باید تمامی استان‌ها در این چارچوب برش استانی خود را طراحی و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند. 

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در همین راستا به تشریح برنامه عملیاتی تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" در استان پرداخت و گفت: برش استانی این برنامه در چارچوب برنامه کشوری بوده است تا امکان استفاده مطلوب از ظرفیت‌های و امکانات طراحی شده توسط دولت مردمی انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد ضمن اشاره به ظرفیت‌های استانی و با توجه به پیشرو بودن استان یزد در حوزه‌های علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، یکی از بخش‌های ارزش آفرین مورد تاکید استان در این برنامه را توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد رقومی معرفی کرد و گفت: توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور جهش تولید در این برنامه شده است. 

دهقانی‌زاده در پیش‌بینی منابع تامین مالی استان برای تحقق برنامه عملیاتی جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: ۱۱۸ همت از منابع تامین مالی مختلف از جمله بودجه عمومی دولت، آورده بخش خصوصی، تسهیلات بانکی، بورس و بازار سرمایه، منابع داخلی شرکت‌های دولتی، منابع شهرداری‌ها، منابع خیری، مولدسازی و... پیش‌بینی شده است.
به گفته دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، باتوجه به صنعتی معدنی بودن استان یزد و قرارداشتن دفاتر شرکت‌ها در تهران، بخشی از تسهیلات استان یزد در ردیف تسهیلات استان تهران منظور شده و این مهم در فایل اعلامی از سوی بانک مرکزی قید شده است.

دهقانی‌زاده در ارایه برنامه تفصیلی جلب مشارکت مردم به نقش مهم رسانه‌ها و اثرگذاری آن در تحقق شعار سال اشاره کرد و خواستار مشارکت و همراهی تمامی دستگاه‌های ذیربط در اجرای کامل برنامه‌ها شد و گفت: نباید انتظار داشته باشیم که یک بخش یا نهاد به تنهایی بتواند این برنامه را محقق کند چرا نیاز به مشارکت و همت تمامی مجموعه‌ها دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در راستای تکمیل طرح¬های تولیدی نیمه¬تمام و احیای واحد‌های تولیدی راکد و بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی موجود استان با لحاظ صرفه و صلاح اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه¬های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید در این برنامه اظهار داشت: در برنامه عملیاتی شعار سال استان، بهره‌برداری از ۴۸ طرح تولیدی نیمه تمام، احیای ۵۳ واحد تولیدی راکد و بازسازی و نوسازی ۱۰۰ واحد تولیدی پیش بینی شده است.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه در این برنامه ایجاد ۱۸ هزار شغل و رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی در استان پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: بدون بهره‌وری رشد اقتصادی استان شکننده بوده و تداومی نخواهد داشت.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از بهره‌برداری و افتتاح ۱۵۲ طرح و پروژه ملی و استانی در طی سال ۱۴۰۳ و عملیاتی شدن برنامه جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد و گفت: ۷۲۷۹ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای افتتاح این طرح و پروژه‎ها نیاز است که پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.
 به گفته دهقانی‌زاده، در این برنامه عملیاتی توجه ویژه‌ای به طرح‌های زیرساختی و تامین آب، برق و گاز استان شده است.
وی در پایان از نحوه پایش و ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته
در راستای تحقق این برنامه استانی سخن گفت و اظهار داشت: گزارش پیشرفت تحقق اهداف کمی تعیین شده در این برنامه باید در بازه¬های زمانی سه¬ماهه از ابتدای سال ۱۴۰۳ با همکاری دستگاه¬های اجرایی ذیربط توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه و به استاندار و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
دروغ و شعار کار شما ها هست.........خوش به حال ریس جمهوری که چنین مدیرانی داد ........
آخرین اخبار