لغو مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه استان یزد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از لغو برگزاری مراسم تحویل سال جدید با حضور مردم در بقاع متبرکه خبر داد.

لغو مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه استان یزدحجت الاسلام مجید کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه سازمان اوقا، برگزاری مراسم‌های مذهبی و تجمع در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی ممنوع است، گفت: به منظور مدیریت، کنترل و جلوگیری از گسترش کرونا و حفظ سلامت شهروندان امسال ویژه برنامه‌های تحویل سال نو با حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان یزد برگزار نمی‌شود.

او افزود: هر ساله با فرارسیدن سال نو، طرح آرامش بهاری در ایام پایانی سال تا ۱۵ فروردین‌ماه برگزار می‌شد؛ اما امسال به منظور جلوگیری از تجمع افراد و انتشار ویروس کرونا، طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان یزد اجرا نمی‌شود.

حجت الاسلام حاج کرمی ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه همه واقف باشیم، ایستگاه صلواتی، غرفه کودک، عرضه محصولات فرهنگی، پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه مشاوره خانواده و غیره از جمله برنامه‌هایی بود که در قالب طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه از برپایی ایستگاه‌های سلامت در بقاع متبرکه به جای اجرای طرح آرامش بهاری خبرداد و تصریح کرد: تست قند خون، سنجش فشار خون و ... از جمله خدماتی است، که در این ایستگاه‌ها به زائران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار