گرمای هوا رکورد ۹۰ سال گذشته آمریکا را زد

روز دوشنبه یکی از گرمترین روز‌های کره زمین بود بطوری که پس از ۹۰ سال رکورد گرمای هوا در آمريكا زده شد.

آمریکا، اروپا و آسیا روز دوشنبه یکی از گرمترین روز‌های خود را پس از ۹۰ سال تجربه کردند. این گرما به اندازه‌ای بود که سران آمریکا به فکر احیای دیپلماسی آب و هوا با چین بودند.

براساس گزارش رویترز، آمریکا با گرمای بی سابقه در غرب و جنوب سوخت، در شمال شرق با باران‌های سیل زده و  در غرب با دود آتش سوزی خفه شد. گرمای گنبدی شکلی برفراز آمریکا شکل گرفته که دمای هوا را در صحرای دره مرگ کالیفرنیا به ۱۲۸ فارنهایت (۵۳ درجه سانتیگراد) در روز یکشنبه رساند و رکورد ۹۰ سال اخیر را زد.

یک شهر دورافتاده در شمال غربی چین با اسم سانبائو، رکورد ۵۲.۲ درجه سانتیگراد (۱۲۶ فارنهایت) را به ثبت رساند. آتش‌سوزی‌های جنگلی در اروپا دمای آن را تا ۴۸ درجه سانتیگراد (۱۱۸ درجه فارنهایت) رساند، باعث شد مقامات ایتالیا و فرانسه هشدار‌های خطر مرتبط با گرما را صادر کنند.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب‌وهوایی، ناشی از انتشار CO۲ از سوختن سوخت‌های فسیلی، موج‌های گرما را مکرر، شدید و کشنده‌تر می‌کند. آن‌ها می‌گویند که دولت‌ها برای جلوگیری از فاجعه آب و هوایی باید اقدامات جدی برای کاهش حذفیات انجام دهند.

سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا هم اعلام كرد سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ گرم‌ترین تابستان‌های تاریخ این قاره بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
خدارو شکر !!!

مرگ بر امریکا !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
آمریکاییا دارن گرمای جهنم رو از همین حالا احساس میکنن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۴۶ ۲۷ تير ۱۴۰۲
تمام معاهدات آب و هوایی برای کشورهای جهان سوم اجرا میشه و در اصل باعث تضعیف صنایع اون کشور هست
آخرین اخبار