تدوین سند توسعه اقتصادی ۷۰۳ روستا و ۱۲ شهرستان در استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از تدوین سند توسعه اقتصادی ۷۰۳ روستا و ۱۲ شهرستان این استان خبر داد.

داود شایقی گفت: در این سند که با محوریت توسعه اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی تدوین و تهیه شده، سعی بر این بوده بر اساس ظرفیت و توانمندی شهرستان‌ها و مناطق روستایی استان حرکت‌های مؤثر در تقویت نظام اقتصادی و معیشت مردم رقم بخورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به ابلاغ جزئیات دقیق برنامه‌ریزی‌ها بر اساس سند آمایش استانی می گوید: در این سند سعی شده در کنار تحلیل‌های اجتماعی و فرهنگی، نظام اقتصادی و زیست محیطی نیز مورد توجه قرار گرفته و ساختارهای سکونتی و همچنین مخاطرات زیست محیطی به دقت مورد رصد و پایش قرار گیرد.

به گفته او، علاوه بر این در این سند راهبردهای توسعه استان اردبیل در قالب الگوهای اقتصادی و نظام رشد تولید با یک چشم انداز مناسب در نظر گرفته شده تا با طراحی و برنامه ریزی دقیق بتوان در این بخش اقدامات اساسی انجام داد.

شایقی گفت: در نظام تحولی شهرستان‌ها نیز سعی شده تا بر محور و الگوی آب و هوا، ظرفیت‌های سرزمینی، زیست محیطی، نظام اقتصادی کارآمد و گردشگری تحول آفرین طرح‌های توسعه ای ارائه شده و نظام تحولی مد نظر قرار گیرد.

او می گوید: در سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت نیز حکمرانی درست با الگوهای نظری توسعه روستایی و مدل‌های توسعه ای فضایی و کاربردی مورد توجه قرار گرفته تا در سال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» بتوان در روستاها نظام اقتصادی کارآمد را فعال کرده و جلوی مهاجرت‌ها را گرفت.

شایقی همچنین از اجرای ۳۳ طرح مطالعاتی و پژوهش محور در سطح استان خبر داد و گفت: از ۵۴ طرح پژوهشی رسیده به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری بعد از ارزیابی و پایش دقیق ۳۳ طرح تصویب شده است و این طرح‌ها امسال اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل می گوید: با فراخوان و آغاز این طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی امیدواریم ۲۴ دستگاه اجرایی استانی، یک درصد بودجه خود را به عملیاتی شدن این طرح‌های تحقیقاتی اختصاص دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از این طرح‌های پژوهشی و فناورمحور باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.