توطئه جدید تل آویو برای احداث شهرک بزرگ صهیونیست نشین در قدس

رژیم صهیونیستی ضمن ادامه یهودی سازی هرچه بیشتر قدس اشغالی، برنامه ریزی کرده است یک شهرک بزرگ صهیونیست نشین در شرق این شهر بسازد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی که نیر حسون آن را تهیه کرده است نوشت اداره «سرپرست کل» در وزارت دادگستری در حال تهیه نقشه ساخت و ساز گسترده‌ای برای یهودیان در شرق قدس و در یک منطقه مسکونی فلسطینی است. این طرح را یک شرکت املاک که فعالانی از راستگرایان آن را اداره می‌کنند ارائه کرده است.

هاآرتص نوشت طرح ساخت این شهرک نیز شامل ۴۵۰ واحد مسکونی است که در ۱۲ دونم (بیش از یک هکتار) ساخته خواهد شد. این یکی از بزرگترین طرح‌هایی است که به نفع یهودیان در شرق قدس اجرا می‌شود و یک محله شهرک نشین به همراه دیواری در منطقه‌ای باز بین روستا‌های املیسون و جبل المکبر ساخته خواهد شد.

شرکت املاک «توبودیا» ادعا کرده که ۸۰ درصد از زمین‌ها را خریداری کرده است.

هاآرتص نوشت بخش سرپرست کل و مسئول مدیریت املاک یهودی که در سرزمین‌های ۱۹۴۸ میلادی فعالیت می‌کرد الان در احداث شهرک‌های یهودی نشین نقش مهمی ایفا و به انجمن‌های راستگرا فعال در یهودی سازی قدس کمک می‌کند.

هآرتص نوشت یکی از شخصیت‌های برجسته در طرح یهودی سازی قدس به خصوص در شرق قدس از سرمایه داران یهود در استرالیاست که به عنوان رئیس شرکت توبودیا فعالیت می‌کند و نامش نیز کفین برمایستر است.

یک مدیر دیگر در این شرکت به نام یهودا ریگونس نام دارد و در گذشته سخنگوی انجمن شهرکسازی العاد بود که برای اسکان یهودیان در سلوان در قدس فعالیت می‌کند. او مدیر روزنامه اسرائیلی مکور ریشون نیز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیست جنایتکار و کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
قانون دنیا, قانون جنگله !!!

ضعیف و بی دفاع باشی همین میشه !!!
آخرین اخبار