رفتار تحقیرآمیز بایدن با نتانیاهو صدای صهیونیست‌ها را درآورد

کابینه راستگرای نتانیاهو از برخورد نامناسب دولت آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گلایه دارد.

بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و نخست وزیر کابینه فعلی رژیم صهیونیستی اکنون در کانون انتقادات در سرزمین‌های اشغالی به واسطه عملکرد کابینه خود قرار دارد. این اعتراضات اکنون به درون کابینه این رژیم نیز کشیده شده است. 

به گزارش یدیعوت آحارانوت، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در حال سه شنبه هفته آینده رهسپار آمریکا برای دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در کاخ سفید خواهد شد که برخی از روابط نامناسب واشنگتن با نتانیاهو سخن می‌گویند. 

یک وزیر از حزب لیکود در این باره می‌گوید: دولت آمریکا رفتاری ناعادلانه و تحقیرآمیز با نتانیاهو دارد. درحالی که آغوش بایدن برای هرتزوگ باز است، اما نتانیاهو در این زمینه نادیده گرفته می‌شود. این موضوع برای جایگاه نتانیاهو نامناسب است که وی برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا بخواهد التماس کند. بدون شک این امر یک اتفاق و مشکل بزرگ است. 

برخی دیگر از وزرای کابینه نتانیاهو بر این باورند، رویکرد فعلی دولت بایدن علیه نتانیاهو حتی از رویکرد دولت باراک اوباما نیز علیه وی شدیدتر است. حتی برخی تاکید دارند هرتزوگ بدین منظور باید از پذیرش دعوت بایدن برای دیدار در کاخ سفید اجتناب می‌کرد. 

نزدیکان رئیس رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کردند دیدار هرتزوگ با بایدن با دولت نتانیاهو هماهنگ شده است و قرار نیست این دیدار لغو شود. 

قرار است تنها ساعاتی پس از ورود هرتزوگ به آمریکا، وی در کاخ سفید با بایدن دیدار کند. همچنین برنامه وی شامل دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا؛ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و کاملا هریس، معاون بایدن می‌شود. وی همچنین روز دوم سفر خود در جمع قانونگذاران کنگره به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار