لزوم شکل گیری تشکیلات اداری جدید در حوزه فرهنگ و هنر در خانمیرزا

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نسبت به استقرار ساختار اداری در این شهرستان اقدام نشود آسیب‌های اجتماعی فراوانی متوجه این شهرستان نوپا خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در دیدار استاندار و مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهرستان‌های تازه تاسیس خانمیرزا و فلارد به سبب موقعیت جغرافیایی و باز‌های فرهنگی و هنری به شدت نیازمند استقرار تشکیلات و ساختار اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حسین بامیری افزود: شهرستان خانمیرزا با ۷۰ هزار نفر جمعیت در سال ۹۸ تاسیس شد، اما ساختار و تشکیلات اداری جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان شکل نگرفته و مردم برای انجام امور مربوطه باید لردگان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اگر نسبت به استقرار ساختار اداری در این شهرستان اقدام نشود آسیب‌های اجتماعی فراوانی متوجه این شهرستان نوپا خواهد شد.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان فلارد هم از شهرستان‌های جدید تاسیس استان است و نسبت به تهیه و تدوین ساختار اداری این شهرستان نیز باید اقدام شود.

بامیری طرح توسعه فرهنگسرای شهر لردگان را نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد و گفت: یک مصلای نیمه کاره نیز در شهرستان لردگان داریم که هنوز تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه لردگان، خانمیرزا و فلارد۵۰ درصد ترکیب جمعیتی روستایی استان را به خود اختصاص داده و به سبب دسترسی به مرکز استان ۲۸۰ کیلومتر فاصله دارد، افزود: لردگان را مهد کاروان پیاده می‌شناسند و ۱۲ آبان ۵۰۰ نفر از رزمندگان غیور لردگان معادل هفت شبانه‌روز با عبور از رودخانه‌های خروشان و مناطق سخت‌گذر عزم خود را جرم کرده و مقابل تعرض دشمن ایستادند. 

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود در تقویم سالانه کشور، روز کاروان پیاده با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت با عنوان روز لردگان ثبت و یک فیلم سینمایی فاخر نیز در این خصوص ساخته شود.

بامیری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به فضای مجازی بسیار مهم است و باید در این خصوص نیز فعالانه عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.