پراکنده‌کاری آفت حوزه عفاف و حجاب است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: نبود متولی واحد موجب پراکنده کاری، جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن در حوزه عفاف و حجاب شده است.

حجت الاسلام ابوذر صانعی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: کمبود محبت و عاطفه، نفوذ شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای ضد دینی و نبود آگاهی لازم در مورد عواقب بدحجابی برشمرد. 

او با تاکید بر اختلاف نظر افراد در مورد خصوصی یا عمومی بودن مسئله حجاب یا عفاف، افزود: برخی معتقدند که حجاب، یک مسئله شخصی محض است و لذا آن را جزو حریم شخصی افراد می‌دانند به طوری که نباید دولت و حکومت در آن ورود کند، ولی برخی نیز این مقوله را یک مسئله اجتماعی می‌دانند که بر این اساس پوشش، یک مسئله چند وجهی است و می‌تواند جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با بیان این‌که پوشش در کشور‌های غربی نیز دارای قوانین حداقلی برای برخی مراکز خاص است، گفت: در این باره دین مبین اسلام یک نگاه عمیق به حجاب دارد لذا این موضوع را نه تنها در بعد انفرادی بلکه از لحاظ اجتماعی نیز مورد تاکید دارد. 

صانعی با اشاره به متعهد شدن ۳۲ دستگاه اجرایی برای فعالیت در حوزه عفاف و حجاب، بیشترین فعالیت در این زمینه را برعهده فراجا خواند.

او گفت: شاید نبود متولی واحد در این زمینه موجب پراکنده کاری، جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن برخی از دیگر دستگاه‌ها در این حوزه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار