برگزاری جشن برداشت گندم در هشترود

آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم در شهرستان هشترود برگزار شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود در این مراسم گفت: پیش بینی می شود امسال یکصد هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود. 
 عسگری افزود: هرچند خشکسالی های مکرر در کل کشور را شاهد هستیم اما امسال بارندگی در هشترود در زمان مناسبی بود و تولید خوب گندم را خواهیم داشت.
وی از گندم به عنوان مهمترین محصول کشاورزی تولیدی در هشترود نام برد و ادامه داد: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان هشترود ۱۳۷ هزار هکتار است که حدود ۹۰ هزار هکتار آن به گندم اختصاص دارد.
عسگری بیان کرد: حبوبات هم دومین تولید بخش کشاورزی هشترود است و ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی را حبوبات به خود اختصاص داده است و پیش بینی امسال می شود ۱۰ هزار تن حبوبات از مزارع این شهرستان برداشت شود.
وی اضافه کرد: در شهرستان هشترود امسال ۱۱۰ هکتار کلزا کشت شده است که حدود ۵۰ هکتار آن قابل برداشت است و پیش بینی می شود ۱۲۵ تن کلزا در این شهرستان تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با اشاره به اینکه کشت دانه های روغنی جز اولویت های این شهرستان است گفت: امسال در سطح ۲۴۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ کشت شده است و حدود ۲۵۰ تن گلرنگ در این شهرستان تولید می شود. 
عسگری با بیان اینکه پایاب سد سهند ویترین شهرستان هشترود است افزود: امیدواریم با همت مسئولان سطح زیر کشت اراضی پایاب این سد روز به روز افزایش یابد و در کنار آن رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان و آموزش کارشناسان انجام شود.

برچسب ها: گندم ، جهادکشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.