بيرجند/

آغاز برداشت گندم در طبس خراسان جنوبی

برداشت گندم از سطح 3100 هکتار مزارع شهرستان طبس خراسان جنوبی آغاز شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طبس از آغاز برداشت محصول گندم ازسطح سه هزار و 100 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح مقدار هفت هزار و 900 تن گندم برداشت شود.

محمود اسدی افزود : پیش بینی مي شود از این سطح مقدارهفت هزار و 900 تن گندم برداشت شود كه به علت کاهش بارندگی ، پراکنش نامناسب و بروز سرمازدگی نسبت به سال قبل حدود 15 درصدکاهش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کار برداشت این محصول با بکار گیری 21 دستگاه کمباین بومي و مهاجر و 25 دستگاه دروگر آغاز و تااوایل مرداد ماه ادامه خواهد داشت .

مدیرجهاد کشاورزی طبس یادآور شد: : ارقام گندم کشت شده طبسی ،کویر، بم، سیستان، ارگ، بکراس روشن، قدس و بهار است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طبس همچنین گفت: هزار و 182 هکتارازمزارع گندم این شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته و در 99 هكتارعليه انواع علف هاي هرز گندم مبارزه انجام شده است .

اسدی ، سطح زیرکشت مزارع تحت پوشش طرح خودكفايي گندم و جو درسال زراعی 93 - 92 را 747 هکتار اعلام کرد و افزود: يك شركت خدمات مشاوره ای با سه كارشناس ناظر براي نظارت برسطح مذكور بكارگيري شده اند .

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طبس ، توزیع به موقع نهاده ها به ویژه انواع کود شیمیایی، بذر، سم وايجاد یک سایت الگویی گندم با کشت مستقیم درسطح 1.2 هکتار با هدف به کارگیری فن آوریهاي جديد ،یافته های تحقیقاتی و توصیه های فنی جهت افزایش تولید وهمچنین چهار مورد كارگاه آموزشي استفاده از دستگاه کشت مستقیم، محلول پاشی و کالیبراسیون، تغذيه گندم و كنترل ريزش كمباين را از جمله اقدامات این سازمان در جهت حمایت از کشاورزان اعلام کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.