۷۰۰ هکتار گلخانه‌های سنتی و صنعتی در فلاورجان

معاون فنی جهاد کشاورزی فلاورجان گفت: بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان در این شهرستان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابوالفضل رضوی، معاون فنی جهاد کشاورزی فلاورجان با بیان اینکه شرایط خاص آب و هوا و رهاسازی آب زاینده‌رود در بهمن‌ماه باعث تأخیر در عملیات کاشت پاییزه سه هزار هکتار از اراضی منطقه شد، اظهار کرد: در حال حاضر مجموع کشت پاییزه شهرستان حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و ۶۵۰ هکتار جو است.

وی با بیان اینکه با توجه به متوسط عملکرد مزارع بیش از ۱۰ هزار تن گندم از اراضی زراعی شهرستان برداشت شده است، تصریح کرد: سه مرکز خرید تضمینی گندم شهرستان در فلاورجان، قهدریجان و منطقه سردخانه وجود دارد این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود حدود هزار و ۵۰۰ تن محصول جو نیز از مزارع شهرستان برداشت شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی فلاورجان از اختصاص دو هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کاشتک کلزا و دانه‌های روغنی خبر داد و افزود: مساحت سطح زیر کشت سبزی و صیفی در شهرستان زیاد است، چنانچه امسال تنها هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت سیب‌زمینی اختصاص داده شده است.

رضوی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات بهاره در شهرستان تولید شود، خاطرنشان کرد: این شهرستان از مراکز اصلی تولید پیاز محسوب می‌شود تا جایی‌که امسال هزار هکتار از اراضی منطقه به کشت این محصول اختصاص یافته و متوسط تولید آن نیز ۲۰۰ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان در این شهرستان قرار دارد، یادآور شد: بیش از ۷۰۰ هکتار انواع گلخانه‌های سنتی و صنعتی در این شهرستان وجود دارد که در طول سال انواع سبزیجات را تولید و در میدان میوه و تره‌بار عرضه می‌کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی فلاورجان با اشاره به سرمازدگی باغات این شهرستان، اظهار کرد: هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات شهرستان مثمر هستند که بخشی از آن‌ها متأثر از شرایط اقلیمی دچار خسارت شدند.

رضوی گفت: کشاورزان شهرستان فلاورجان بویژه گلخانه‌داران، بیشترین میزان خسارت ناشی از طوفان را متحمل شدند.

انتهای پیام/ی
 
 


تولید بیشترین محصولات گلخانه‌ای استان در فلاورجان

برچسب ها: جهادکشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.