اتوبوس تشخیص رایگان ایدز در بوکان مستقر شد

سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: اتوبوس تشخیص رایگان ایدز که به خاطر شیوع کرونا در این شهرستان متوقف شده بود دوباره راه اندازی و در اماکن عمومی و پرتردد شهر بوکان مستقر شده است.

سورران ایوبی سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: اتوبوس ایدز، خدمات آموزشی، مشاوره و آزمایش «اچ آی یو» را بصورت کاملا محرمانه و رایگان در مناطق شلوغ و پر تردد شهر بوکان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این اتوبوس توسط همکاران بخش بیماری‌ها، مرکز بهداشت راه‌اندازی شده ، افزود: این اتوبوس روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ۱۹ و ۲۰ تیرماه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۴ در سطح شهر آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان اضافه کرد: در این طرح با استفاده از خون فرد و قرار دادن آن در کیت مخصوص و اضافه کردن محلول «بافر» و بعد از چند دقیقه نتیجه آزمایش مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تشخیص سریع (HIV) می‌تواند نقش مهمی در درمان و کنترل بیماری داشته باشد، ادامه داد: اگر افراد از وجود (HIV) در بدن خود آگاه باشند، می‌توانند به راحتی از انتقال آن به دیگران جلوگیری کنند.

ایوبی گفت: انتقال ویروس از مادر به نوزاد، شیر مادر آلوده به نوزاد، خون و فرآورده‌های خونی آلوده، وسایل تیز و برنده آلوده به ویروس و تماس‌های جنسی محافظت نشده مهمترین راه‌های انتقال ویروس این بیماری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.