۱۲ هزار و ۵۰۰ اقدام بهداشت محیطی در بوکان انجام شد

سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ اقدام بهداشت محیطی در قالب برنامه سلامت نوروزی در این شهرستان انجام شده است.

سوران ایوبی سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت:  این اقدام‌های بهداشت محیطی، توسط بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت به منظور حفظ و ارتقای سلامت عمومی شهروندان و مسافران نوروزی انجام شده است.

وی افزود: این اقدامات شامل ۲ هزار و ۴۳ مورد سنجش کلر باقی مانده آب شرب شهری، ۹۳ مورد نمونه برداری میکروبی آب شرب، ۱۷۶ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی و سه هزار و ۴۱۱ مورد سنجش آب شرب با استفاده از دستگاه پرتابل است.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان، همچنین بازرسی مشترک با سایر ادارات را ۱۵۹ مورد عنوان کرد و گفت: ۶ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی از مراکز و اماکن عمومی و مراکز حساس، ۳۷ مورد معرفی متخلفان بهداشتی، ۲۸ مورد بازرسی از محل اسکان مسافران و پایانه ها، سه مورد نمونه برداری مواد غذایی و کشف و شناسایی یک مورد طغیان ناشی از آب و مواد غذایی از اهم اقدامات صورت گرفته است.

وی، ضمن تاکید بر ضرورت و اهمیت مشارکت مردم در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه، اضافه کرد: در این مدت، به ۱۱ مورد شکایت سامانه ۱۹۰ و ۳۰ مورد تذکر و برخورد با فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی رسیدگی شده است.

ایوبی حجم کاری بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط از ابتدای برنامه سلامت نوروزی تاکنون، بر حسب نفر ساعت را سه هزار و ۴۰۰ ساعت عنوان کرد و ادامه داد: تمام همت و تلاش حوزه مدیریتی و کارشناسان و بازرسان عرصه سلامت شهرستان، حفظ و تأمین سلامت مردم عزیز و مسافران نوروزی، به ویژه در ایام تعطیل بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.