مدیرکل آموزش و پرورش ایلام:

رشته علوم تجربی بیشترین تقاضای تحصیلی را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: رشته علوم تجربی به علت گرایش‌های پزشکی در دوران دانشگاه بیشترین تقاضای تحصیلی را دارد.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان یکی از مهمترین دغدغه‌های اصلی این اداره کل برای ترغیب دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

درویشی اظهار کرد: رشته علوم تجربی به علت گرایش‌های پزشکی در دوران دانشگاه بیشترین تقاضای تحصیلی را دارد، اما گرایش به رشته بسیار مهم و کاربردی ریاضی کم و در علوم پایه و انسانی مناسب است.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته از پارسال گرایش به سمت رشته‌های فنی و مهارتی در استان نسبت به گذشته بیشتر شده و تمام هنرستان‌های استان با صرف ۱۴ میلیارد تومان هزینه، تجهیز شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه مهارت محوری، تولید و خلق محصول از اهداف این مدارس است افزود: رشته‌های مهارت محور در این شاخه‌های تحصیلی متناسب با نیاز روز جامعه، چون تعمیرات تلفن همراه و آسانسور، طلا و جواهرسازی، هنر‌های زیبا، طراحی و دوخت، علوم رایانه ای، مکانیک و الکترونیک به دانش آموزان یاد داده می‌شود و چهار رشته کم طرفدار و یا اشباع شده حذف شدند.

درویشی ادامه داد: همچنین با دانشگاه علوم پزشکی برای آموزش رشته بهیاری در مدارس تفاهم نامه‌ای منعقد شده است تا این حرفه مورد نیاز مراکز درمانی به صورت تخصصی در مدارس برای دانش آموزان تدریس شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک مدرسه علوم کشاورزی در شهرستان چرداول دایر است که در این مدرسه دانش آموزان در رشته‌های مربوط به کشاورزی تحصیل می‌کنند و نکته جالب توجه باروری و تولید محصول دانش آموزان از اراضی کشاورزی این مدرسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.