مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام خبر داد

تحصیل ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۱۲ هزار نفر معادل ۱۲ درصد کل جمعیت دانش آموزان این استان، در مدارس غیردولتی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: تمامی نظارت‌های بازرسان و کارشناسان در مدارس دولتی برای مدارس غیردولتی نیز در طول سال تحصیلی انجام می‌شود.

وی مطرح کرد: شهریه این مدارس بر اساس شاخص هایی، چون فضای فیزیکی ساختمان، زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری، امکانات و تجهیزات، معلمان بکارگیری شده و کلاس‌ها و برنامه‌های جانبی و فوق برنامه است که در سامانه بر اساس این گونه شاخص‌ها میزان شهریه مدارس تعیین می‌شود.

وی در مورد نوسازی و بهسازی مدارس استان ایلام بیان کرد: حدود ۲۰ درصد مدارس استان ایلام به علت فرسودگی و مستعمل بودن ساختمان نیازمند نوسازی هستند.

وی در خصوص میزان تراکم جمعیت دانش آموزان در کلاس‌های درس مدارس دولتی نیز گفت: استان ایلام در مقایسه با کشور پایین‌ترین نرخ تراکم جمعیت در کلاس‌های درس را دارد و میانگین تراکم جمعیت دانش آموزان یک کلاس در کشور ۲۵ نفر و در ایلام ۱۸ نفر است.

وی با اشاره به شرایط استاندارد مدارس استثنایی و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه افزود: استان ایلام ۶۰ مدرسه استثنایی با ۶۰۰ نفر دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف با بهره مندی از زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات مورد نیاز این دانش آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه این دانش آموزان در دوران دبیرستان امکان تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش جهت مهارت آموزی را دارند، اظهار کرد: استان ایلام در حوزه مدارس استثنایی در زمینه مهارت آموزی دانش آموزان رشد مطلوبی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.