تشکیل ۵۰۰ پرونده تخلف بهداشتی در دامپزشکی اردبیل

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت:در سال گذشته حدود ۵۰۰ پرونده تخلف بهداشتی توسط دامپزشکی استان تشکیل شده است.

مهدی فیضی در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاهها، کارگاه‌های بسته بندی و کلیه مراکز مرتبط با تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله وظایف حاکمیتی و استراتژیک دامپزشکی است که در این حوزه سال گذشته حدود ۵۰۰ پرونده تخلف بهداشتی تشکیل و هم اکنون در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

او با تاکید بر اینکه حوزه بهداشت عمومی و سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی بوده و هیچ گونه سهل انگاری و مسامحه‌ای قابل قبول نیست از تشکیل ۴۷ پرونده قضایی از ابتدای سال برای متخلفین این حوزه خبر داد و افزود:دامپزشکی به پشتوانه تشکیلات قضایی با این متخلفان به جدیت برخورد و در راستای رسیدن به هدف و رسالت اصلی که همان تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه است نیازمند پشتیبانی همه جانبه دستگاه قضایی است.

دامپزشکی حافظ سلامت مردم است

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این دیدار وظیفه دامپزشکی را در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی جامعه و مقابله با تهدید کنندگان بهداشت عمومی بسیار خطیر دانست و گفت:اقتضای کار دامپزشکی حضور میدانی و فعالیت شبانه روزی در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه است.

جلال آفاقی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت و امنیت غذایی اقدامات خوبی در استان انجام شده و وضعیت مطلوب گزارش می‌شود، افزود: رسیدن به وضعیت بهتر مستلزم تهیه مقدمات در راستای بستر سازی و توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این زمینه است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در پایان سخنانش تاکید کرد به طور قطع دستگاه قضایی، علی الخصوص دادستانی به عنوان مدعی العموم حمایت کامل خود را از دامپزشکی دریغ نکرده و هر اقدامی که لازمه اش سلامتی مردم است انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.