جارچیان شهر سرعین باید ساماندهی شوند

امام جمعه سرعین خواستار ساماندهی جارچیان به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان شد.

حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور در نشست با رئیس نمایندگی میراث فرهنگی سرعین اظهار کرد: با نظارت‌های مستمر باید جلوی رواج پدیده استقرار جارچی‌ها در شهر سرعین گرفته شود.

او تسهیل تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی این شهرستان به اداره را از مطالبات مهم مردم دانست.

امام جمعه سرعین افزود: شهرستان سرعین با توجه به حضور گسترده گردشگران، علاوه بر تاسیسات گردشگری به ایجاد و تجهیز موزه نیز نیاز اساسی دارد که در کنار تکمیل و ساماندهی غار‌های دستکند باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرعین نیز در این جلسه گفت: حمایت امام جمعه و همکاری سایر نهاد‌های مرتبط این شهرستان در مسیر رسیدن به اهداف تعیین شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمدرضا شایقی افزود: استفاده هرچه موثرتر از گردشگران ورودی به شهرستان و اتصال مسیر قوتورسویی، سردابه و سرعین با عنوان رینگ آب‌های درمانی استان از جمله برنامه‌های اساسی در حوزه گردشگری شهرستان سرعین است.

او ادامه داد: نظارت مستمر بر اماکن اقامتی و تاسیسات گردشگری، حمایت از صنعتگران، استفاده از ظرفیت گردشگر پذیری و ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در شهر سرعین مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.