در سفری سرزده رخ داد؛

دیدار مایک پنس با زلنسکی در کی یف

معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سفری از پیش تعیین نشده به اوکراین با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

«مایک پنس» معاون پیشین رئیس‌جمهور آمریکا که اکنون یکی از نامزد‌های انتخاباتی برای حزب جمهوریخواه این کشور در انتخابات ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین در مقابل حملات روسیه، امروز (پنج‌شنبه) در سفری سرزده وارد اوکراین شد و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور، دیدار کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، دیدار پنس و زلنسکی در کاخ ریاست جمهوری در کی‌یف انجام شد و این نامزد جمهوریخواه به زلنسکی گفت که عزم او برای حمایت از اوکراین قوی‌تر از همیشه است. مایک پنس در این سفر به سه شهر و روستای مختلف «بوچا، ایرپین و موشون» در خارج از کی‌یف هم رفت، این سه مکان در حملات روسیه در سال گذشته ویرانی‌های بسیار متحمل شده بودند.

مایک پنس به خانواده‌هایی که در آنجا زندگی می‌کردند، گفت: «مردم آمریکا برای شما دعا میکنند و ما از شما حمایت می‌کنیم» و در بخشی دیگر از صحبت‌های خود هشدار داد که «روسیه ممکن است به اوکراین بسنده نکند و حتی متحدان ناتو را هم تهدید کند و در نتیجه آن آمریکا مجبور به اعزام نیرو شود.»

موضوع حمایت آمریکا از اوکراین باعث ایجاد شکاف عمیق میان نامزد‌های جمهوریخواه ریاست جمهوری شده است. پنس مدافع قوی حمایت آمریکا از اوکراین در برابر تهاجم روسیه بوده است و استدلال می‌کند که این به نفع آمریکاست. «نیکی هیلی» فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، و «تیم اسکات» سناتور کارولینای جنوبی، نیز خواستار ادامه حمایت واشنگتن از کی‌یف شده‌اند.

البته این اولین باری نیست که از زمانیکه حملات روسیه به اوکراین آغاز شده، مایک پنس به این کشور سفر می‌کند، او در اوت سال گذشته (۲۰۲۲) هم به مرز اوکراین رفته بود و با پناهندگانی ملاقات کرد که به دلیل حملات خانه‌های خود را ترک کرده بودند.

حملات روسیه به اوکراین بیش از یک سال پیش آغاز شده و به تازگی هم اوکراین ضدحملات خود را آغاز کرده است. موشک‌های روسی هم این هفته به شهر «کراماتورسک» در شرق اوکراین و روستایی در نزدیکی آن اصابت کرد که حداقل ۱۱ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار