وقوع سالانه ۱۷ هزار مرگ و میر جاده ای در کشور

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: سالانه ۱۷ هزار مرگ و میر جاده ای، ۱۳ هزار معلول و ۷ هزار میلیارد تومان هزینه ناشی از تروما به کشور تحمیل می‌شود.

محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی امروز در آیین افتتاح همایش اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک در سالن همایش‌های دانشکده داروسازی رشت از مرگ‌ومیر سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر ترومای جاده‌ای خبر داد.

او با بیان اینکه یکی از توفیقات دولت در نظام سلامت می‌تواند کاهش تلفات ناشی از تروما باشد، گفت: یکی از راه‌های کاهش آسیب و پیامد‌های تروما در جامعه، توسعه و گسترش علم و به‌روز‌رسانی آن است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به آماری پیرامون تروما در کشور گفت: سالانه ۱۷ هزار مرگ و میر جاده ای، ۱۳ هزار معلول و ۷ هزار میلیارد تومان هزینه ناشی از تروما به کشور تحمیل می‌شود.

رئیس‌زاده همچنین با تبریک روز عرفه و ارتباط دعای این روز با سلامت و موضوعات پزشکی افزود: امام حسین علیه السلام در فراز‌هایی از دعای عرفه با معرفت و شناخت دقیق از بدن و جسم خود در ارتباط با خدا می‌فرماید که با پرده‌های اطراف قلب و ریه خود، وجود خدا را درک می‌کنم.

محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور

 او به فضایل علمی و توسعه آن در دنیا اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی سیمنار‌ها و همایش‌های تخصصی، کار بسیار دشوار بوده و در کاهش آسیب به بیماران بسیار موثر است.

آغاز به کار فعالیت پژوهشکده تروما در گیلان

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم گفت: همایش ۳ روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک مروری از وضعیت کلی تروما است.

او افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز پژوهشکده تروما در گیلان به عنوان نخستین استان در این حوزه، أخذ و در حال فعالیت است.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شمار بالای تروما به ویژه ترومای جاده‌ای در این استان تصریح کرد: گیلان به سبب وجود گردشگاه‌ها و تفرجگاه و همچنین نزدیکی به پایتخت، میزبان شمار بالایی از مسافران و گردشگران است که یکی از پیامد‌های منفی آن، ترومای جاده‌ای است.

گیلان، پیشرو در برگزاری سمینار و همایش‌های علمی حوزه سلامت

به گفته آشوبی، برگزاری همایش، سمینار و گردهمایی‌های علمی در توسعه و به‌روزرسانی علم موثر است و گیلان یکی از استان‌های پیشرو در برگزاری سمینار و همایش‌های علمی حوزه سلامت است.

همایش ۳ روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک از امروز (چهارشنبه ۷ تیر ماه) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش‌های دانشکده داروسازی رشت آغاز به کار کرد.

همایش سه روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک
 این همایش در ۸ پنل تخصصی اصول اولیه تریاژ در برخورد با بیمار MT، آسیب‌های عروقی در تروما، آسیب‌های ارگان‌های شکمی در تروما، تصویربرداری در تروما و عوارض گوارشی در تروما، اورژانس آسیب فک و صورت و درمان زخم و کنترل شوک، آسیب‌های تروماتیک قفسه صدری و تروما در بارداری، برخورد با محور شکستگی اندام و لگن و نقش فیزیوتراپی و همچنین آسیب‌های CNS تروما در اطفال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.