گیلان جزء رتبه‌های برتر در حوادث ترومای جاده‌ای در کشور

گیلان جزء رتبه‌های برتر در حوادث ترومای جاده‌ای و ترافیکی در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شاهرخ یوسف زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در همایش پیشگیری از وقوع و مواجهه با حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: استان گیلان به عنوان نخستین پایلوت سیستم تروما در کشور انتخاب شد و این انتخاب ضمن کاهش حوادث مهمترین دستاورد پزشکی برای استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گیلان بعد از استان‌های قم و قزوین، جزء رتبه‌های برتر در زمینه حوادث ترومای جاده‌ای و ترافیکی در کشور است افزود: پارسال بیش از ۵۰۰ نفر بر اثر حوادث ترومای جاده‌ای و ترافیکی در جاده‌های گیلان کشته شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: با فعالیت سیستم تروما در گیلان ضمن یکپارچه سازی و هماهنگی میان واحد‌های مختلف، نواحی حادثه خیزهم شناسایی شده است.

شاهرخ یوسف زاده گفت: محور‌های رشت- لاهیجان، آستارا- تالش و آستارا –حیران از نقاط حادثه خیز در ترومای جاده‌ای و ترافیکی است و این نقاط شناسایی و با همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه نیروی انتظامی، هلال احمر و اداره راه در تلاشیم حوادث را به نحو چشمگیری کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اقدامات و راهکار‌های تبیین شده در موضوع تروما، همچنین ۲۵۰ نفر از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در قالب گشت‌های نظارتی از رستوران‌ها و مراکز اقامتی- نظارتی در ایام نوروز نظارت می‌کنند خاطر نشان کرد: پارسال در قالب این طرح‌های نظارتی بیش از ۶۰ تن مواد غذایی فاسد از رستوران‌ها کشف و معدوم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: گردشگران و مردم می‌توانند در صورت هرگونه شکایت و پیشنهاد در حوزه خدمات بهداشت و درمان با سمانه شبانه روزی و رایگان ۱۹۰ تماس گیرند.

شاهرخ یوسف زاده افزود: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال، همایش پیشگیری از وقوع و مواجهه با حوادث چهارشنبه آخر سال با حضور مربیان و مراقبان بهداشتی مدارس رشت با هدف آگاه سازی دانش آموزان که بیشترین گروه هدف سوانح چهارشنه سوری هستند برگزارشد.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۳۰ نفر در چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند تصریح کرد: شهر‌های رشت، ماسال، تالش و صومعه سرا بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه سوری را داشتند.

 

 

انتهای پیام/م.ع

پیشگامی گیلان در حوادث ترومای جاده‌ای و ترافیکی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.