زنده‌گیری ۱۶۰ سگ بلاصاحب در شهرکرد

از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ قلاده سگ بلاصاحب در شهرکرد زنده‌گیری شده است.

محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد گفت: مردم در صورت مشاهده سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر با شماره ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا پیمانکار در سریع‌ترین زمان ممکن برای جمع‌آوری اقدام کند.

وی افزود: در حال حاضر اجازه اتلاف این سگ‌ها وجود ندارد و تنها یک پیمانکار که از ابتدای سال تجهیز شده است با زنده‌گیری سگ‌ها و انتقال به کمپ فرایند پزشکی سگ‌های بلاصاحب را انجام می‌دهد.

واحدیان اضافه کرد: در مناطقی مانند شهرک منظریه یا غرب شهرکرد به دلیل وجود ساخت و ساز‌های متعدد یا بعضا نگهداری دام و گله سگ‌های بیشتری برای امنیت توسط افراد نگهداری می‌شود و ورود ما به جمع‌آوری سگ‌ها در برخی موارد با مشکل مواجه و بین صاحب سگ و پیمانکار درگیری می‌شود.


بیشتر بخوانید


داوود مومنی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد اظهار داشت: در راستای ارتقای بهداشت عمومی و حفظ شهروندان از خطر وجود حیوانات بلاصاحب در سطح شهر و بر مبنای دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این سازمان نسبت به زنده‌گیری و همچنین نگهداری از آن‌ها در کمپ اقدام کرده است.

وی افزود: در این خصوص سازمان مدیریت پسماند با توجه به نگرانی شهروندان با بکارگیری پیمانکار به صورت روزانه و مستمر در سطح شهر حیوانات بلاصاحب را جمع آوری می‌کند.

مومنی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ قلاده سگ بلاصاحب در شهر زنده‌گیری شده و در حال حاضر تعداد نگهداری از سگ‌های بلاصاحب به ۱۸۰ قلاده رسیده است.

وی ادامه داد: پیمانکار با استفاده از داروی بیهوشی و دارت بیهوشی و تله اقدام به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر می‌کند، اما اجازه عقیم‌سازی هم به پیمانکار داده نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار