جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به منظور جلوگیری از یخ زدگی

سگ‌های ولگرد با هدف حفاظت از یخ‌زدگی در شهرکرد در حال جمع آوری هستند.

پژمان درخشان کارشناس برنامه‌ریزی و امور پسماند شهرداری شهرکرد گفت: با توجه به سردی هوا، خطر یخ‌زدگی و نبود مواد غذایی برای سگ‌های ولگرد، جمع آوری این حیوانات در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: مردم در محله‌هایی که نزدیک به مزارع کشاورزی و باغات هستند بیشتر شاهد حضور سگ‌های بلاصاحب هستند و ازهمین‌رو نیرو‌های شهرداری بیشتر در این مناطق اقدام به جمع‌آوری می‌کنند.

درخشان تاکید کرد: سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری‌شده توسط ماشین به کمپ نگهداری از این حیوانات منتقل شده و در این مکان نگهداری می‌شوند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه در کمپ نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در شهرکرد نگهبان و نیرو‌های خدمات شهری حضور دارند و در این کمپ پناهگاهی برای سگ‌ها درنظر گرفته شده است ادامه دارد: سگ‌هایی که وارد کمپ می‌شوند توسط دامپزشک معاینه شده و واکسن دریافت می‌کنند.

درخشان گفت: سگ‌هایی که در کمپ نگهداری می‌شوند روزانه دو نوبت غذا که شامل ماهی، مرغ و گوشت است، دریافت می‌کنند که شهرداری تهیه و در سردخانه اجاره‌ای نگهداری می‌کند.

وی از نگهداری نزدیک به ۱۰۰ سگ در کمپ شهرکرد خبر داد و اضافه کرد: حامیان حیوانات می‌توانند با مراجعه به سازمان مدیریت پسماند شهرداری اقدام به تحویل غذا برای این سگ‌ها کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار