آماده سازی محل نگهداری از سگ‌های ولگرد در منظریه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: محل نگهداری از سگ‌های ولگرد در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع در منظریه آماده شده است.

آقای مومنی گفت: سازمان شهرداری‌ها دستورالعمل جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب در سطح شهر را ابلاغ کرده که براساس آن محل نگهداری از آن‌ها در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع در منظریه آماده و به دلیل نبود بودجه کافی برای ایجاد ساختمان، بنای قابل حملی تهیه و در آن محل مستقر شده است.

یک سال است که پیمانکاری برای انجام این کار در نظر گرفته شده است تا به صورت تخصصی سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری، عقیم‌سازی و کار درمان آن‌ها را انجام دهد که حدود ۲۰۰ سگ در این محل‌ها نگه‌داری می‌شود.


بیشتر بخوانید


تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر بسیار زیاد و هزینه زنده‌گیری، نگهداری، انگل‌زدایی، واکسینه کردن و عقیم‌سازی آن‌ها بالا است و بودجه شهرداری برای پرداخت چنین کار‌هایی کافی نیست، از طرفی تمام توان خود را برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد انجام می‌دهیم، اما تعداد آن‌ها بسیار زیاد شده است.

قرار است با به روز کردن شرح خدمات و بودجه پیش‌بینی شده، مناقصه‌ای در این زمینه برگزار و پیمانکار دیگری انتخاب شود.

مسئولیت جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد برعهده شهرداری است و چنانچه مردم در سطح شهر سگ‌های ولگرد را مشاهده کردند باید به شهرداری اطلاع دهند تا به صورت صحیح زنده‌گیری انجام شود و مردم از آسیب در امان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۱:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
عقیم سازی سگهای ولگرد و جلوگیری از افزایش و ازدیادشان به نفع شهر و شهروندان و بهبود آرامش و امنیت شهرها است.
آخرین اخبار