شورای همکاری: آماده همکاری در زمینه پرونده هسته‌ای ایران هستیم

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد کشور‌های عضو این شورا آماده همکاری مؤثر با پرونده هسته‌ای ایران هستند.

شورای همکاری خلیج فارس امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای بر لزوم همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف صلح‌آمیز تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی، شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه با بیان این‌که «کشور‌های این شورا آماده همکاری مؤثر با پرونده هسته‌ای ایران هستند»، مشارکت کشور‌های خلیج فارس در تمامی مذاکرات، بحث‌ها و نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این زمینه را ضروری دانست.

این شورا همچنین بر ضرورت مذاکرات درباره همه مسائل و نگرانی‌های امنیتی کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس نیز تأکید کرد؛ از جمله سیاست‌های همسایگی و پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل و مشروعیت بین‌المللی برای تضمین تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی به نحوی که به دستیابی به اهداف و منافع مشترک در چارچوب احترام به حاکمیت، کمک کند.

این شورا  حفظ امنیت دریایی و راه‌های آبی در منطقه و رسیدگی به هر موضوعی که ممکن است خطوط کشتیرانی دریایی، تجارت بین‌المللی و تأسیسات نفتی در کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس را تهدید کند، با اهمیت عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۲۳:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
کاسبان تحربم ومسئولین فاسد رانتخوار و محتکرین ومتجاوزین به حقوق مردم وتشنگان قدرت وثروت خواهان ادامه تحریم ونا امتی اجتماعی وسیاسی وهرج ومرج برای دزدیهای گروهی بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
اگر شورای همکاری خلیج فارس اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری دارد بدین معنی است که عقب نشینی ما بسیار جدی تر از آن است که فکر می‌کنیم و مسئولین در نشست‌های اولیه برای ایجاد روابط طرفین قول‌های درجه یک دادند که این کشورها همه در حال ایجاد روابط با ایران هستند و حالا هم اعلام همکاری می‌کنند با اینکه قبلا با اسرائیل روابط حسنه بر قرار کرده اند و از آمریکا هم تایید را .سالها ایستادگی ظاهرا بدون تدبیر مناسب و خروج دولت‌ها از خط قرمزها و بی توجهی به منافع ملی باعث این عقب نشینی هزینه بر برای کشور شده .ای کاش در برابر منافع کشور بیشتر مسئولیت پذیر بودیم و شهامت به خرج می‌دادیم بجای گوشه و کنایه زدن سیاسیون و مجلسی‌ها قاطعانه با مسببین واقعی برخورد می سد تا ملت از سالم بودن مدیران و سیاسیون در پیشبرد و حراست از منافع ملی مطمئن شوند و خاطیان به سزای اعمالشان برسند. هر عقب نشینی یک تاکتیک مرسوم در سیاست و مملکت داری است ولی حد واندازه آن مدیریت شده و تبدیل کردن آن بع یک فرصت از قبل طراحی ، ولی اتفاقات پی در پی که در مناسبات و مدیریت کشور توسط دولت‌ها می افتد گواه تدبیر سالم را نمی دهد. ولی خدا با ماست واین انقلاب انشا ا... پرچمش به دست صاحبش خواهد رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
نگران نباشید در بحثها شریکین
همونایی که از دیوار سفارت رفتن بالا اومدن با شما توافق کردند که اجازه بدین توافق اصلی انجام بشه
توافق از اولشم بد نبود ولی مهم بود به اسم کدوم جناح تمام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۲:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اگر اتفاقات پارسال شکل نمیگرفت زودتر از اینها به فکر توافق با ایران میشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نخير همه زرو شون رو زدن به جايي نرسيدن ملت جواب شون رو داد از تغيير نظام منصرف شدن به فكر توافق افتادن شما عادت داري تفسير معكوس كني
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۲:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

قرارداد ما گروه مذاکره کننده خارجی همان سند برجام است،
نه کمتر و نه بیشتر،

این از طرف ما،
خارج چه می گوید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بلینکن ۳روز تو عربستان خوابید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بنازم به این فتاح ،چه می کنه،کجائی که می گفتی با موشک نمیشه با دنیا حرف زد،شما نه دیپلماسی بلدی نه مملکت داری،فقط بازی سیاسی ولقلقه کلام....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
احسنت
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
من به این شوراپیشنهادمیکنم همکاری باایران راکلاازدستورکارخارج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
کشورهای عربی همه سر سپرده کشورهای غربی هستند وایران نباید به اتحاد کشورهای عربی دل خوش کند وزیر بار خواسته‌های کشور های شورای خلیج فارس برود فقط در صورتی باید بپذیرد که یک تمام تحریم های ایران برداشته شود دوم در صورت راهزنی آمریکا و کشورهای غربی از ایران ومصادره کشتی و محموله های ایران ایران هم این حق را داشته باشد که کشتی و محموله آنها را در خلیج فارس و دریای عمان وهرکجای جهان که می تواند مصادره کند وگرنه وارد معامله ای شود که برنامه هسته‌ای خود را به خواست کشور های عربی وابسته که دستورات آمریکا را اجرا می کنند بدونه برداشتن تحریم ها ویا حفظ امنیت وراه های آبی بدون تضمین امنیت وراه های آبی برای ایران چیزی جز لایه منگنه ماندن وباخت نیست
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۱:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
امثال شما باعث عقب افتادگی ایران شدند
آخرین اخبار