مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مطرح کرد:

پرداخت بیش از ۱۶ هزار میلیارد تسهیلات قرض الحسنه به دو میلیون نفر

عاشوری گفت: امسال برنامه داریم پرداخت تسهیلات و تضامین در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در بستر غیر حضوری انجام شود.

علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: در سال گذشته تعهد صندوق پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بود که با عملکرد خوب همکاران میزان پرداخت تسهیلات ۴ هزار ۶۲۳ میلیارد تومان شد که بخشی از آن به جذب سرمایه جدید از خیرین و مردم بر میگردد که باعث شد از سقف تعهدات خود عبور کنیم.

وی افزود: تسهیلات پرداخت شده در چهار سر فصل مسکن اشتغال فرهنگ و حمایتی بوده است.

عاشوری با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۲ پرداخت ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تسهیلات در نظر گرفته شده است گفت: تلاش میکنیم با جذب سرمایه جدید امسال هم بیش از تعهد، تسهیلات پرداخت کنیم.

وی گفت: عملکرد هفت ساله نشان می‌دهد که تاکنون ۱۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان به ۲ میلیون و ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: با توجه به اینکه تسهیلات صندوق خرد است بر خلاف تصور میزان معوقات کاهش پیدا کرده است به صورتی که تا پایان سال ۱۴۰۰، معوقات ۲/۳ درصد بوده که در سال گذشته به ۱/۵ کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: به دنبال ابزار قانونی برای پرداخت معوقات نیستیم و با روش تعاملی تلاش میکنیم معوقات پرداخت شود.

عاشوری ضمن اشاره به خدمات جدید صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: در سال ۱۴۰۱ محدودیت‌هایی در ارائه خدمات غیر حضوری ایجاد شد که امسال برنامه داریم پرداخت تسهیلات و تضامین در بستر غیر حضوری انجام شود.

وی گفت: تلفن بانک و همراه بانک با فرمت جدید ارائه شده است که کاربران رضایت خوبی از این برنامه‌ها داشته اند.

عاشوری گفت: مخاطبین صندوق از هشت میلیون ۵۰۰ نفر گذشته اند که نشان دهنده فعالیت مثبت صندوق در مسیر اهداف خود است و بر اساس نظارت‌های انجام شده توسط بانک مرکزی جایزه خوش حسابی به صندوق داده شد.

وی گفت: برای مددجویان تا ۲۰ میلیون تومان از مددجویان کمیته امداد هیچگونه تضامینی دریافت نمی‌شود.

عاشوری به یک اقدام مناسب دیگر صندوق اشاره کرد و گفت: ارز ماندگار یکی دیگر از اقدامات صندوق است. در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توانسته‌ایم ۱۸۳ هزار میلیارد ارز ماندگار داشته باشیم.

وی در تشریح طرح ارز ماندگار گفت: شهروندان و خیرخواهان می‌توانند هرگونه کمک بلاعوض خود را به ما اختصاص دهند و ما آن را به افراد و نیازمندان واقعی جامعه می‌رسانیم.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت در بخش دیگری از این نشست خبری از تلاش صندوق امداد ولایت برای افزایش میزان تسهیلات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با همکاری بانک مرکزی میزان تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه را از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

عاشوری در ادامه با اشاره به میزان معوقات این صندوق نیز گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۰ معوقات این صندوق ۲.۳ درصد بوده که این رقم در سال ۱۴۰۱، به یک و نیم درصد رسیده است به طوری که در مجموع در سال گذشته شاهد کاهش ۸ درصد ازمعوقات بوده‌ایم.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت به خدمات جدید این صندوق در سال جاری اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات و تضامین به صورت غیرحضوری موضوعاتی است که در سال جاری به دنبال ایجاد آن‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار