طرح انتقال آب کشاورزی به سه روستای چناران به بهره برداری رسید

طرح انتقال آب کشاورزی به مزارع و باغات روستا‌های امیرآباد، هلال و مزرعه مستقل ساروجه در بخش مرکزی شهرستان چناران روز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

بخشدار مرکزی شهرستان چناران روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه این طرح گفت: این طرح جهادی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ۱۸ دی سال ۱۴۰۱ در روستای هلال کلنگ زنی شد و علی رغم وقفه‌ی پیش آمده در اجرای طرح طی زمستان پارسال بواسطه سرمای شدید امروز به بهره برداری رسید. طرح انتقال آب کشاورزی به سه روستای چناران به بهره برداری رسید

رضا داروغه افزود: با تلاش جهادی در راستای طرح تحول روستایی در شهرستان ۱۷ کیلومتر عملیات لوله گذاری از چاه آب تا مزارع کشاورزی طی این طرح اجرا شد.

وی مشارکت صد درصدی کشاورزان در تامین هزینه‌های اجرایی این طرح را با ارزش دانست و گفت: ۲۵ میلیارد ریال از مجموع ۳۰ میلیارد ریال هزینه کرد اجرای طرح بواسطه اعطای تسهیلات قرض الحسنه بنیاد برکت به کشاورزان اجرایی شد.

داروغه با تاکید بر لزوم فراگیر شدن کشاورزی صنعتی، اقتصادی و مکانیزه، با اجرای این طرح بزرگ و تحول آفرین در حوزه روستایی افزود: جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی، افزایش راندمان تولید، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، امکان گسترش سطح زیرکشت تا دو برابر شرایط موجود و امکان گسترش اشتغال تولیدی بصورت مستقیم برای ۱۲۰ نفر بخشی از نتایج خوب و ارزنده‌ای است که با اجرای این طرح در حوزه مهار تورم و افزایش تولید روستایی تحقق یافته است.

شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۶ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار