معترضان فرانسوی محل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را اشغال کردند

مردم معترض به سیاست‌های دولت فرانسه برای مدت کوتاهی به محل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ رفته و آنجا را اشغال کردند.

معترضان به دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته (سه شنبه) برای مدت کوتاهی به محل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ حمله و آن را اشغال کردند. اما یکی از مسئولان این ساختمان تایید کرد معترضان هیچ خسارتی به ساختمان وارد نکردند.

براساس گزارش رویترز، اتحادیه‌های کارگری در اعتراض به سیاست مکرون برای افزایش سن بازنشستگی قصد دارند با تحت فشار قرار دادن قانونگذاران فرانسوی مکرون را مجبور کنند دست از این قانون بردارد.

دولت فرانسه اعلام کرد که در مجموع ۲۸۱۰۰۰ نفر روز سه شنبه در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند این درحالی است که در اوایل اعتراضات میلیون‌ها نفر در سراسر فرانسه در خیابان‌ها بودند. حدود ۱۱۰۰۰ پلیس روز سه شنبه در خیابان‌های فرانسه مستقر بودند. ۴ هزار پلیس نیز در نانت واقع در غرب فرانسه با معترضان درگیر شدند.

برخی از معترضان تهدید کرده اند که اگر مکرون عقب نشینی نکند، المپیک تابستان آینده را مختل خواهند کرد. در همین راستا بنر‌هایی با مضمون «بازنشستگی، بدون المپیک» در پاریس قابل مشاهده بود.

اتحادیه‌های کارگری از اواسط ژانویه با اقدام مکرون برای طولانی‌تر کردن سن بازنشستگی فرانسوی‌ها، با اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی که در برخی مواقع به خشونت‌های حاشیه‌ای تبدیل شده، مبارزه کرده‌اند. با این حال، پس از درگیری‌های بزرگ در ماه مارس و آوریل، سطح خشونت در تظاهرات به تدریج کاهش یافته است، اگرچه برخی خرابکاری‌های جزئی در پایان تظاهرات روز سه‌شنبه در پاریس رخ داد.

مکرون می‌گوید برای جبران افزایش کسری لازم بود سن قانونی بازنشستگی به ۶۴ سال افزایش یابد. با این حال، اتحادیه‌های کارگری می‌گویند که این پول را می‌توان از راه‌های دیگری مانند افزایش مالیات بر ثروتمندان بدست آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار