سقوط ۴ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد سقوط ۴ درصدی بود.

درپی نگرانی از چگونگی افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال آمریکا و عدم قطعیت درباره تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه به بازار، بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی شاهد سقوط ۴ درصدی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳ دلار و ۵۰ سنت کاهش، به ۷۳ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳ دلار و ۲۹ سنت کاهش، ۶۹ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

گرچه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از توافق اولیه با «کوین مک کارتی» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا برای افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال برای ۲ سال آتی خبر داد، اما برخی جمهوری‌خواهان افراطی این مجلس هنوز هم مخالف سرسخت این توافق هستند و اعلام کرده‌اند به این طرح رأی مخالف خواهند داد. 

گرچه دموکرات‌ها در مجلس سنا اکثریت را در دست دارند، اما مجلس نمایندگان آمریکا اکنون در دست اکثریت جمهوری‌خواه است و برای تصویب طرح دولت بایدن به منظور افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال موافقت و همراهی دو حزب اصلی آمریکا ضروری است.

قرار است ۳ بعد از ظهر امروز به وقت واشنگتن دی سی قانونگذاران آمریکایی طرح ۹۹ صفحه‌ای دولت بایدن را در کنگره مورد بررسی و به رأی بگذارند. 

از طرفی، تحلیلگران بازار درباره تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه به بازار جهانی تردید دارند. سخنان متناقض رهبران اوپک پلاس شامل روسیه و عربستان درباره کاهش عرضه نفت باعث شده است قطعیتی درباره تصمیم اوپک پلاس در جلسه چهارم ژوئن وجود نداشته باشد. 

در نشست ماه آوریل اوپک پلاس، عربستان سعودی و دیگر اعضای این سازمان نفتی موافقت کردند به صورت داوطلبانه عرضه روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام به بازار را متوقف کنند. بدین ترتیب میزان کاهش عرضه اوپک پلاس به بازار به بیش از ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه رسید. 

با این حال این موضوع نیز نتوانسته است باعث ایجاد ثبات در بازار انرژی شود و به نظر می‌رسد اوپک پلاس باید تصمیمات جدیدی برای کاهش بیشتر عرضه نفت به بازار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار