افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد افزایش بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل چشم انداز بازار درباره بنزین و هشدار وزیر انرژی عربستان به دلالان بازار نفتی، شاهد افزایش یک و نیم درصدی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۱۴ سنت افزایش، به ۷۷ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۲۱ سنت افزایش، ۷۳ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

با افزایش مصرف بنزین در آمریکا و افزایش یک درصدی بهای سوخت خودرو در این کشور، تحلیلگران می‌گویند آغاز فصل مسافرت در ایالات متحده می‌تواند به افزایش تقاضا برای نفت خام منجر شود. 

وزیر انرژی عربستان امروز به سفته بازان (دلالان) بازار انرژی هشدار داد مواظب اقدامات خود باشند. بسیاری از تحلیلگران این سخنان را آنگونه تفسیر کردند که احتمال دارد اوپک پلاس (کشور‌های عضو سازمان اوپک و روسیه) در نشست آتی خود در ماه ژوئن اقدام به کاهش بیشتر عرضه نفت خام به بازار کند. 

از طرفی نگرانی‌ها درباره افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال آمریکا و کشمکش‌های موجود میان کاخ سفید و کنگره باعث شده چشم انداز اقتصادی جهان نامطمئن باشد. در صورتی که بدهی‌های دولت فدرال آمریکا افزایش نیابد، اقتصاد ایالات متحده و جهان در خطر رکود قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار