بهای نفت به پایین‌ترین حد خود از نوامبر ۲۰۲۱ رسید

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی بار دیگر روند کاهشی به خود گرفت.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل نگرانی از شرایط اقتصادی آمریکا و میزان تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان، برای چهارمین هفته متوالی شاهد کاهش بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۴۸ سنت کاهش، به ۷۴ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳۹ سنت کاهش، ۷۰ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بدین ترتیب و با ادامه روند کاهشی بازار انرژی، بهای نفت به پایین‌ترین حد خود از نوامبر ۲۰۲۱ رسید. 

با به تعویق افتادن مذاکرات میان بایدن و قانونگذاران ارشد کنگره به منظور افزایش سقف بدهی ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری دولت فدرال که قرار بود امروز (جمعه) انجام شود، نگرانی‌ها درباره شرایط اقتصادی آمریکا تشدید شده است. در صورتی که دو طرف در این زمینه به توافق نرسند پیامد‌های این موضوع می‌تواند اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار دهد. 

از طرفی دولت آمریکا به دنبال تقویت ذخایر نفت خام این کشور است. براساس اعلام واشنگتن، این کشور زمانی که بهای نفت بین ۶۷ تا ۷۲ دلار در هر بشکه باشد به این موضوع مبادرت خواهد ورزید.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) پیشبینی خود برای تقاضای بازار در سال ۲۰۲۳ را بدون تغییر نگه داشت و تاکید کرد افزایش تقاضای چین برای نفت خام می‌تواند باعث خنثی شدن نگرانی‌های مربوط به شرایط اقتصادی آمریکا شود. 

ترکیه دیروز از سرگیری صادرات نفت خام از اقلیم کردستان عراق به بندر جیحون خبر داد. این خط لوله روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام را به بازار جهانی عرضه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار