افزایش ۲ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد افزایش ۲ درصدی بود.

درپی امیدواری‌ها برای افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال آمریکا و افزایش تقاضای نفت ایالات متحده، بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی شاهد رشد ۲ درصدی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۴۸ سنت افزایش، به ۷۶ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۵۰ سنت رشد، ۷۲ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

آژانس بین المللی انرژی روز گذشته پیشبینی کرد تقاضا در نیمه دوم سال جاری میلادی ۲ میلیون بشکه در روز از عرشه بیشتر خواهد شد و چین ۶۰ درصد رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص خواهد داد. 

از سوی دیگر، پس از مذاکرات مثبت میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مقامات ارشد کنگره برای افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال، امیدواری‌ها برای افزایش تقاضای نفت خام در ایالات متحده افزایش یافت و همین موضوع بر بازار جهانی نفت تاثیر گذاشت. 

کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) به همراه شرکای خود از جمله روسیه به طور داوطلبانه از ماه جاری میلادی (مِه) اقدام به کاهش عرضه بیش از یک میلیون بشکه‌ای نفت خام به بازار کرده اند که این امر می‌تواند در میان مدت به افزایش بیشتر بهای طلای سیاه منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار