سناتور سیاه پوست آمریکایی نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شد

یک سناتور سیاه پوست آمریکایی با ورود خود به رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ رسما مبارزات خود برای این دوره از انتخابات را آغاز کرده است.

تیم اسکات، تنها سیاهپوست جمهوری خواه حاضر در سنای آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در میان هوادارانش در "نورث چارلستون" در کارولینای جنوبی مدعی شد که با وجود مشکلات، آمریکا همچنان سرزمین فرصتهاست و او قرار است از این فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سناتور ۵۷ ساله در ادامه سخنان خود با اشاره به دوران کودکیش که همراه با فقر و تنهایی بود گفت که آمریکا کشور نژادپرستی نیست، ولی دموکرات‌ها سیاست‌های اشتباهی را در این زمینه اعمال کرده اند.

اسکات اظهار کرد: جو بایدن و چپ رادیکال تک تک پله‌های پیشرفتی را که من از آن بالا آمدم، مورد حمله قرار داده‌اند. به همین دلیل است که امروز اعلام می‌کنم وارد مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شوم.

نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس نشان می‌دهد که اسکات تنها از حمایت یک درصد از جمهوریخواهان برخوردار است. بنابراین، او با چالش سختی برای معرفی شدن از سوی جمهوریخواهان به عنوان نامزد نهایی ریاست جمهوری مواجه است.

بر اساس این نظرسنجی، حدود ۴۹ درصد از جمهوریخواهان قصد دارند به ترامپ رای بدهند. نزدیک‌ترین رقیب ترامپ، ران دسانتیس فرماندار جمهوریخواه فلوریداست که انتظار می‌رود در روز‌های آینده رسما وارد کارزار انتخاباتی شود.

اسکات در میان حامیان مالی و همکارانش در کنگره محبوبیت دارد. جان تون نفر دوم جمهوریخواهان در سنا کسی است که دوشنبه اسکات ورود اسکات را به مبارزات انتخاباتی اعلام کرد. لری الیسون موسس شرکت اوراکل نیز که از حامیان اصلی اسکات است در مراسم معرفی وی شرکت کرد.

این در حالی است که ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا هم در روز‌های اخیر دو مطلب مرتبط با اسکات را در توئیتر بازنشر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار