بازدید از موزه تاریخ طبیعی چهارمحال و بختیاری رایگان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری، از بازدید دانش‌آموزان مدارس استان به مناسبت روز موزه خبر داد.

سعید یوسف‌پور ضمن تبریک روز جهانی موزه اظهار داشت: روز جهانی موزه که توسط شورای بین المللی موزه‌ها (ICOM) نامگذاری گردیده هر ساله در روز ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

 این مقام مسئول افزود: در این روز در تمامی کشور‌های عضو، برنامه‌های آموزشی و تفریحی متنوعی توسط مسئولان برگزار می‌شود و به همین مناسبت دانش آموزان و معلمان برای آشنایی با گونه‌های جانوری و گیاهی و تنوع زیستی، از موزه تاریخ طبیعی استان بازدید کردند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه بازدید از موزه تنوع زیستی چهارمحال و بختیاری می‌تواند در آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم با حیات وحش و تنوع زیستی این استان بسیار مؤثر باشد، تصریح کرد: علاقه‌مندان به حیات وحش می‌توانند با حضور در این موزه، از نزدیک با گونه‌های جانوری شاخص استان کل و بز وحشی، قوچ و میش وحشی و گونه‌هایی از پرندگان آبزی، کنار آبزی و خشکزی و پستانداران گوشتخوار از قبیل: کفتار، گرگ، پلنگ، گربه وحشی، روباه، شغال و خرس قهوه‌ای و جوندگانی از قبیل: تشی و علفخوارانی از قبیل: گوزن زرد ایرانی و آهو آشنا شوند.

گفتنی است: موزه تاریخ طبیعی استان چهارمحال‌وبختیاری، دارای گونه‌های با ارزش جانوری و گیاهی است که در سال ۱۳۸۸ در محل کیلومتر ۱۵ جاده شهرکرد- اصفهان، جنب پلیس راه شهرکرد- اصفهان و در منطقۀ حفاظت شده تنگ صیاد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار